کد خبر: ۱۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 09
همان‌طور که همه دوست‌داران دنیای تکنولوژیک و به‌خصوص طرف‌داران گجت‌های روز می‌دانند، بزرگ‌ترین شرکت فعال در حوزه فن‌آوری اطلاعات در روز 21 شهریور از سه گوشی بالارده و گران‌قیمت رونمایی کرد. جدای از آی‌فون X که پرچم‌دار اصلی امسال اپل محسوب می‌گردد، آی‌فون 8 و آی‌فون 8 پلاس هم برای خودشان جلال و جبروتی دارند.

به گزارش آی تابناک : برچسب‌های قیمتی این دو از برادر اشرافی‌شان کم‌تر است و در واقع همین برگ برنده آن‌ها در مقابل آی‌فون X به‌ حساب می‌آید. اما (به غیر از معقوله قیمت) به چه دلایلی آی‌فون 8 را بخریم؟ ما در ادامه 44 دلیل برای‌تان لیست کرده‌ایم تا این کوچولو را بی‌شک و شبه بخرید!


طراحی

شاید با این‌که بعضی‌ها از طراحی قدیمی و دموده آی‌فون 8 ایراد بگیرند، لکن نمی‌شود نیمه پر لیوان را نادیده گرفت. حاشیه‌های زیاد قاب جلو سبب شده‌اند تا امضای اپل (دکمه هوم) باری دیگر حضور داشته باشد و کاربران با لمس آن گوشی خود را آنلاک کرده یا از اپلیکیشن‌ها خارج گردند.

آیا می‌شود که در سال 2017 یک اسمارت فون معرفی کرد که تحت تاثیر محیط و وقایع دوران قرار نگیرد؟ این اتفاق دقیقا برای طراحان کمپانی اپل رخ داده است. آن‌ها فلز را کنار گذاشته‌اند و برای آی‌فون 8 شکل و شمایلی شیشه‌ای و براق درست کرده‌‌اند و حسابی به آن می‌بالند. این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که این‌ نوع طراحی را بپسندید یا کاملا آن را زیر سوال ببرید. ولی از حق که نگذریم، این بدنه شیشه‌ای نو منجر به لاکچری‌تر (!) شدن گجت سیب گاز زده گشته و امکانی که همه انتظارش را می‌کشیدند، به آی‌فون 8 آورده است (در ادامه در مورد این قابلیت توضیح داده‌ایم).

اینجاست که یک سوال در ذهن کاربران به وجود می‌آید: شیشه این تلفن همراه تا چه حد مقاوم است؟ خوشبختانه مهندسان شرکت مذکور به این موضوع توجه ویژه‌ای کرده‌اند و یک لایه شیشه سرسخت و چغر را برای آی‌فون 8 به کار گرفته و آن را با دقت بسیار در کنار شاسی فلزی گنجانده‌اند. کاربران هیچ گونه فضای اضافه و خالی را در نقطه اتصال فریم با شیشه احساس نمی‌کنند و به همین دلیل این موبایل حس یک کالای یکپارچه و لوکس را منتقل می‌نماید. همچنین به شما استرس کم‌تری در حین کار با آی‌فون 8 وارد می‌گردد و قادرید با خیالی آسوده  آن را در دست بگیرید.

مانند پرچمداران پارسال اپل این گوشی هوشمند گواهینامه IP67 را کسب نموده است. در این صورت به شما این امکان داده شده تا با گجت مورد علاقه‌تان در آب و هوای بارانی قدم بزنید یا این‌که با آن دوش بگیرید! به‌طور کلی اگر علاقه‌مند طراحی نوستالژیک (با اندکی تغییر) سری پرافتخار آی‌فون‌های چند سال اخیر هستید و در عین حال مایلید که جدیدترین آن‌ها را در اختیار داشته باشید، پس بدانید آی‌فون 8 دل‌تنگ‌تان گشته است.


دوربین

با وجود آن‌که ماژول دوربین آی‌فون 8 یک پله پایین‌تر از آی‌فون 8 پلاس قرار می‌گیرد، لکن باز هم از رقبای اندرویدی و حتی سری آی‌فون 7 هم  عملکرد بهتری دارد. این دوربین تک لنزی از همیشه سریع‌تر و بزرگ‌تر شده و تصاویری شفاف و واضح برای‌تان ثبت می‌کند. لرزشگیر اپتیکال تصویر به میان آمده تا عکس‌ها و ویدیوهای کاربران با بالاترین جزئیات و کم‌ترین نویز گرفته شوند و این نوید را می‌دهند که می‌توانید با آی‌فون 8 (حتی در حین حرکت) ویدیوهای به یاد ماندنی بگیرید.

حالت HDR چه در عکاسی معمولی و چه در عکاسی پاناروما فعال است و نقطه‌های تاریک را روشن‌ و کیفیت کلی را تا حد قابل توجهی بالا می‌برد. دریچه دیافراگم بازتر، امکان عکس‌برداری و فیلم‌برداری در محیط‌های تاریک یا با شرایط نوری ضعیف را برای کاربران به ارمغان آورده است. راستی، شما می‌توانید در حال ضبط ویدیوهایی حجیم 4K با رزولوشن 8 مگاپیکسل به عکاسی بپردازید و لحظه‌های نابی را شکار کنید! دوربین جلو هم از حالت HDR سود می‌برد و برای‌تان سلفی‌های شفافی را رقم می‌زند.


سخت‌افزار

مهم‌ترین دلیلی که بتوان برای خرید آی‌فون 8 از نام برد، به‌ احتمال زیاد قدرت سخت‌افزاری آن است. جدیدترین و پیچیده‌ترین چیپست اپل (Apple A11 Bionic) در این موبایل گنجانده شده است تا از پس هر بازی و اپلیکیشن باگرافیک برآید و (فعلا) در پنچمارک‌ها روی دست این پردازنده نیامده است . معماری 10 نانومتری باعث گشته تا این قلب تپنده بسیار کم‌مصرف باشد تا کاربر بتواند مدت زمان بیش‌تری را با آی‌فون 8 خود سپری نماید. به‌طور خلاصه همه چیز با نهایت سرعت و بالاترین دقت صورت می‌گیرد و اپ‌ها و گیم‌های دل‌خواه‌‌تان به آنی باز و بسته می‌شوند. گفتنی‌است که قابلیت واقعیت افزوده اختصاصی اپل با کمک این چیپست فراهم شده. وجود همچین امکانی سبب دلگرمی گیمرها و  حتی کاربران عادی است که می‌توانند با بهره‌گیری از آن، وقت خود را بگذرانند یا از گیم‌ها آن هم با حال و هوایی تازه لذت ببرند.


ارتباطات و امکانات

بلوتوث نسخه 5.0 به کاربران این اجازه را می‌دهد تا هم‌زمان گوشی‌شان را به 2 دیوایس مختلف وصل نمایند و همین‌طور رنج بیش‌تری را نسبت به قبل در اختیار داشته باشند. در بخش «طراحی» خواندیم که دکمه هوم در آی‌فون 8 حضور دارد و در اصل به همین علت و برخلاف آی‌فون X شاهد حضور تاچ‌آی‌دی محبوب و پرسرعت هستیم. بالاخره اپل دم به تله داد و آی‌فون‌های جدید خود را به فن‌آوری شارژ سریع مجهز کرد که به شما امکان این را می‌بخشد که آی‌فون 8 را تنها در عرض 30 دقیقه، 50 درصد شارژ کنید. پس همین‌جا باید با معضل بزرگی که در سال‌های پیش گریبان‌گیر کاربران آی‌دیوایس‌ها بود، خداحافظی نمایید. دوباره در این‌جا گریزی به بخش «طراحی» می‌زنیم. چرا که بدنه شیشه‌ای قابلیت شارژ بی‌سیم را به این موبایل داده که در نهایت، شما را از شر سیم‌های دست و پاگیر خلاص می‌کند.







منبع : آی تی رسان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار