کد خبر: ۱۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 09
گوگل اخیراً گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL خود را معرفی کرده است. سیستم عامل این دو گوشی اندروید است و هردو طراحی بسیار زیبایی دارند. اما هیچ‌کدام از آن‌ها جک هدفون 3.5 میلی‌متری را ندارند. گوگل نیز برای از بین بردن جک هدفون به اپل پیوسته است.

به گزارش آی تابناک : در تاریخ سپتامبر سال 2016 اپل آیفون7 و آیفون7 پلاس را منتشر کرد. در حالی که این دو گوشی از طرف طرفداران و منتقدین تحسین شد اما تصمیم ناگهانی اپل برای حذف جک هدفون بسیار بحث برانگیز شد. حال پس از دوازده ماه گوگل نیز همین کار را با گوشی پیکسل2 انجام داده است.

ما عاشق جک هدفون هستیم

از زمانی که اپل آیفون7 را منتشر کرد، دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز جک هدفون را از دستگاه‌های پرچم‌دار خود حذف کرده‌اند. از آنجایی که گوگل دوازده ماه پیش این تصمیم اپل را مسخره می‌کرد به نظر می‌رسید که آخرین شرکتی باشد که جک هدفون را از گوشی‌هایش حذف کند. به همین دلیل هنگامی که پیکسل2 منتشر شد و جک هدفون روی آن قرار نداشت برای همه کمی تعجب برانگیز بود. 

گوگل می‌دانست که نبود جک هدفون خیلی‌ها را ناراحت می‌کند. در نتیجه گرفتن چنین تصمیمی برایش خیلی هم ساده نبود. این شرکت اعلام کرده که دلیل اصلی این اقدام تلاش برای بزرگ‌تر کردن اندازه‌ی صفحه نمایش و حذف قاب است. ماریو کیورز، رئیس بخش محصولات این شرکت به TechCrunch گفته که دلیل اصلی این کار تغییر در طراحی این گوشی‌های پیکسل است. وی افزود که قصد دارند قاب را تا حد ممکن حذف کنند. 

اپل در ابتدا ریسک بزرگی‌ انجام داد و جک هدفون را حذف کرد و حال همه از جمله گوگل نیز همان کار را تکرار می‌کنند. مشکل اینجاست که همه برایشان مهم نیست که گوشیشان قاب نداشته باشد؛ به خصوص کسانی که پول زیادی برای هدفون گران‌قیمتشان پرداخته‌اند. 

نکته اینجاست که گوگل برای رفع این مشکل هدفون‌های پیکسل بادز را منتشر کرده است. مانند اپل و انتشار هدفون‌هایایرپاد، این اقدام گوگل برای ساخت هدفون جدید خود نیز تأثیر مثبتی روی فروش این شرکت خواهد داشت چرا که به زودی میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا پیکسل بادز را خریداری خواهند کرد. 

ما بدلیجات را ترجیح می‌دهیم

در حالی که اپل ابداع‌گر در حذف جک هدفون بود، اما این گوگل است که کار را تمام کرده است. 

در حالی که گوگل سعی دارد اندازه‌ی تصویر را بزرگ کند اما ارزشش را ندارد که به خاطر آن یک قابلیت مهم دیگر که بسیاری از کاربران هر روز از آن استفاده می‌کنند را حذف کنند. بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که یک گوشی ساده‌تر با جک هدفون داشته باشیم.   






منبع : MAKEUSEOF
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار