کد خبر: ۱۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 09
شرکت هواپیماسازی بوئینگ و جت بلو قصد دارند با یک استارتاپ در زمینه ساخت یک هواپیمای کوچک که به دو موتور الکتریکی مجهز است، همکاری کنند.
به گزارش آی تابناک : با توجه به تولید و گسترش روزافزون سازه های برقی و سیاست گزاری های جدید برای مقابله با معضل آلودگی هوا، کمبود سوخت های فسیلی و حفظ بیشتر محیط زیست، هرروزه اخبار و گزارش های جدیدی از همت شرکت های مختلف جهانی در جهت تولید خودروها و سازه های برقی به گوش می رسد و این امر نشان دهنده رقابت تنگاتنگ این شرکت هاست.

دو شرکت عظیم هواپیماسازی بوئینگ و ایزی جت هم پیشتر اعلام کرده بودند که هر دو تصمیم گرفته اند از هواپیماهای برقی در پروازهای خود در آینده نزدیک استفاده کنند. بنابراین بنظر می رسد ساخت و استفاده از هواپیماهایی که به موتورهای برقی و الکتریکی مجهز هستند، با استقبال بسیاری روبرو شود.

این هواپیما که قرار است تا سال 2022 میلادی در یک استارتاپ جدید بنام زونوم ایرو که در سیاتل ایالات متحده آمریکا مستقر شده است، با همکاری دو غول هواپیماسازی در جهان یعنی بوئینگ آمریکا و هواپیمایی بلو جت ، تولید و سپس به بازار عرضه شود، هم اکنون تنها دارای ۱۲ صندلی  بوده و برای پروازهای کوتاه (مسافت ۱۰۰۰ مایل) قابل استفاده خواهد بود. البته انتظار می رود روند توسعه و پیشرفت هواپیماهای برقی همانند خودروهای برقی بسیار سریع باشد و در آینده ای نه چندان دور، ما شاهد هواپیماهای غول پیکر تمام برقی و یا هیبریدی باشیم.

با توجه به پیشرفت سریع صنعت باتری سازی و همچنین هوش مصنوعی، موتور این هواپیماها به گونه ای ساخته خواهد شد که به طور قطع قادر خواهد بود با هر گونه مشکل سوخت در حین پرواز به مقابله بپردازد.

این استارتاپ جدید که زونوم ایرو ( Zunum Aero) نام دارد، می خواهد این هواپیماهای کوچک برقی را جایگزین هواپیماهای کوچک شخصی و گران قیمتی بکند که در فرودگاههای اصلی شهرهای بزرگ رفت و آمد می کنند.

مدیر عامل این شرکت ضمن اعلام ارزان قیمت بودن این پروازها، خاطر نشان می کند: مردم برای بسیاری از پروازهای کوتاه و محلی نیز مجبورند به فرودگاه های بزرگ و اصلی شهر بروند و وقت بسیاری را برای بازرسی و مراحل امنیتی سپری کنند این در حالیست که هواپیماهای کوچک برقی می توانند در فرودگاه های کوچک در اطراف شهر بنشینند و این امر رفت و آمد بسیاری از مسافران محلی را تسهیل خواهد کرد.





منبع : اسپوتنیک 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار