تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 04
شايد براي شما هم اين اتفاق رخ داده باشد که فردي بدون اجازه شما يا بدون تمايل شما وارد تلگرامتان شود و پيام‌هايتان را ببندد. خوشبختانه تلگرام براي جلوگيري از اين مسئله و حفظ حريم خصوصي کاربرانش قابليتي را تحت عنوان «Passcode Lock» ارائه مي‌کند.

به گزارش آی تابناک : به موجب اين قابليت کاربران تلگرام ميتوانند اپليکيشن مذکور را قفلگذاري کنند.زماني که شما اپليکيشن تلگرام را قفلگذاري کنيد، هر بار که وارد آن ميشويد بايد رمز عبوري که تعيين شده را وارد کنيد. بدين صورت افراد ناشناس قادر به اجراي اپليکيشن تلگرام در گوشي شما نخواهند بود. به منظور فعالسازي قابليت Passcode Lock و قفلگذاري روي تلگرام کافي است که به شرح زير عمل کنيد:

اپليکيشن تلگرام را اجرا و آيکون سه خطي موجود در گوشه سمت چپ و بالاي صفحه را لمس کنيد.

گزينه Settings را انتخاب کنيد.

گزينه Privacy and Security را انتخاب کنيد.

گزينه Passcode Lock را انتخاب کنيد.

اسلايدر موجود در کنار گزينه Passcode Lock را لمس کنيد تا دستور فعالسازي آن صادر شود.

رمز مورد نظرتان را وارد کنيد.در صفحه بعدي هم بار ديگر همان رمز را وارد کنيد.به همين سادگي قابليت Passcode Lock تلگرام شما فعال شده است. براي قفل کردن دستي اپليکيشن تلگرام ميتوانيد بعد از ورود به صفحه چتها، آيکون قفل موجود در گوشه سمت راست و بالاي صفحه را لمس کنيد. بدين صورت اگر از تلگرام خارج شويد يا صفحه گوشي را قفل کنيد و دوباره وارد تلگرام شويد، ملزم به وارد کردن رمز عبور خواهيد بود. همچنين تلگرام شما با فعال کردن قابليت Passcode Lock به طور خودکار و در بازههاي زماني مشخص هم قفل ميشود. براي تنظيم اين بازه زمان گزينه Auto-Lock را انتخاب کنيد.

سپس از ليست ارائه شده بازه زماني مورد نظرتان براي قفل شدن خودکار تلگرام را تعيين کنيد. براي مثال اگر گزينه 1 Minutes را انتخاب کنيد، تلگرام شما بعد از يک دقيقه خروج از آن به طور خودکار قفل ميشود. براي تغيير رمز عبور هم ميتوانيد از گزينهChange Passwordاستفاده کنيد.






منبع : روزنامه نصف جهان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار