کد خبر: ۱۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 28
مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر رتبه علمی ایران به جایگاه 18 در سطح جهان رسیده است.
به گزارش آی تابناک : دکتر عبدالحسین فریدون در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه دامغان در سخنانی افزود: اکنون بیش از 235 پروژه مشترک از سوی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در قالب قرارداد همکاری مشترک با کشورهای خارجی به انجام رسیده است.
وی با اشاره به آمار جمعیت دانشجویی کشور و ظرفیت دانشگاه ها، لزوم فعالیت علمی پژوهشی دانشجویان و اعضای هیئت علمی بویژه در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و گفت:39 پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که این پارک ها در حدود 215 میلیون دلار صادرات را به انجام رسانده اند.
فریدون ضمن تاکید بر افزایش توان و ظرفیت های مناسب در حوزه آموزش عالی کشور اظهارکرد: از ابتدای دولت یازدهم عملیات اجرایی دو میلیون و 500 هزار متر مربع پروژه عمرانی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آغاز شده و تا کنون 2 میلیون مترمربع از این میزان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از شکل گیری دانشگاه های صنعتی در کشور خبر داد و گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید با تلاشی مضاعف، چرخه علمی را به ثروت تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه شتاب دادن به رشد و توسعه کیفی مراکز آموزش عالی از مهم ترین برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: امروزه بدون ارتباط صنعت و دانشگاه در عرصه های علمی نمی توان موفقیتی را کسب کرد لذا باید صنعت و دانشگاه در عرصه های علمی با یکدیگر رقابت کنند و این مهم می طلبد تا ارتباط این دو بخش بیش از پیش تقویت شود.





منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار