کد خبر: ۱۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 27
موبایل هواوی Nova 2 plus به عنوان جدیدترین محصول شرکت هواوی و برترین موبایل میان‌رده بازار ایران در مقابل محبوبترین گوشی بالارده بازار از شرکت اپل یعنی آیفون ۷ قرار گرفته است
روی iphone 7 کم شد!

به گزارش آی تابناک : در این جا به مقایسه هواوی Nova 2 plus با آیفون ۷ در زمینه دوربین سلفی و قابلیت صدای سه بعدی می‌پردازیم.

شرکت هواوی چندی پیش از موبایل جدید خود در بازار ایران با نام هواوی Nova 2 plus به عنوان گوشی هوشمند میان‌رده، زیبا و قدرتمند با قیمتی اقتصادی رونمایی کرد که از زمان عرضه به بازار توانسته است تا فروش بسیار بالایی داشته باشد و بهترین تلفن هوشمند میان‌رده در بازار ایران شناخته شود. هواوی Nova 2 plus  به دلیل  دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و قابلیت صدای سه بعدی توانسته تا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و علارغم قرار گرفتن در دسته بندی اسمارت فون‌های میان‌رده، رقیب سرسختی برای ایفون ۷ به شمار می‌رود. با کلیک همراه باشید تا به مقایسه دوربین سلفی و قابلیت صدای سه بعدی هواوی Nova 2 plus با اپل آیفون ۷ بپردازیم.

مقایسه Nova 2 Plus و iPhone 7
مقایسه دوربین سلفی هواوی Nova 2 plus با آیفون ۷

روی iphone 7 کم شد!

هواوی، غول چینی صنعت موبایل با درک این موضوع که عکاسی سلفی در سراسر دنیا بسیار رایج شده است و در میان جوانان نیز کیفیت تصاویر سلفی اهمیت دارد برای گوشی Nova 2 plus به عنوان محصولی برای نسل جوان جامعه به سراغ دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲٫۰ و زاویه دید گسترده با قابلیت زیباسازی پیشرفته و تشخیص سه بعدی صورت و رفته است. تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی Nova 2 plus علاوه بر کیفیت بالا، از شفافیت و رنگ طبیعی برخوردار هستند که باعث شده است تا Nova 2 plus بهترین دوربین سلفی را در میان تمامی موبایل‌های هوشمند بازار داشته باشد.

در مقابل موبایل هواوی Nova 2 plus، موبایل پرچمدار شرکت اپل یعنی آیفون ۷ که یکی مدعی برترین دوربین سلفی است، با دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲٫۰ و قابلیت تشخیص چهره قرار گرفته است. به منظور مقایسه دوربین سلفی هواوی Nova 2 plus با آیفون ۷، هر دو موبایل را در شرایط یکسان قرار دادیم و تصاویری را ثبت کردیم که در ادامه به نتایج آن می‌پردازیم.
عکاسی در نور روز

همواره بهترین حالت برای عکاسی، استفاده از نور روز است و دوربین‌های سلفی نیز در نور مناسب می‌توانند تصاویری با کیفیت و با جزئیات بالا را ثبت کنند. هواوی Nova 2 plus به لطف سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و دیافراگم ۲٫۰ با تفکیک بهتر نور خورشید و روشنایی بسیار مناسب می‌تواند تا عکس‌های سلفی با کیفیتی را در محیط‌های خارجی و در نور روز ثبت کند اما در مقابل Nova 2 plus از هواوی، اپل آیفون ۷ با سنسور ۷ مگاپیکسلی می‌تواند تا تصاویر با کیفیتی را در نور روز و محیط‌های خارجی ثبت کند اما میزان جزئیات و کیفیت تصاویر در Nova 2 plus به دلیل سنسور قدرتمند‌تر برتری ویژه‌‌ای دارد.

مقایسه Nova 2 Plus و iPhone 7
عکاسی در نور محیط

روی iphone 7 کم شد!

هواوی Nova 2 plus با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و دیافراگم ۲٫۰ در نور محیط می‌تواند تصاویر سلفی با کیفتی را ثبت کند که از توان آیفون ۷ با دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی و دیافراگم ۲٫۲ خارج است. تصاویر ثبت شده با Nova 2 plus علاوه بر نور مناسب و جزئیات بالا دارای کیفیت بالایی است در حالی که تصاویر ثبت شده با آیفون ۷ نور کمتری دارد و جزئیات کمتری را در آن شاهد هستیم. مقایسه Nova 2 Plus و iPhone 7

 
عکاسی با قابلیت زیبا سازی

روی iphone 7 کم شد!

یکی از قابلیت‌های کلیدی هواوی Nova 2 plus، قابلیت تشخیص چهره سه بعدی و ۱۰ مرحله بهبود زیبایی پیشرفته به منظور بهبود زیبایی کاربر و ثبت جزئیات بیشتر چهره است که باعث می‌شود تا تصاویر سلفی کاربر زیباتر و با کیفیت بالاتری ثبت شوند. این درحالی است که آیفون ۷ می‌تواند چهره افراد را تشخیص دهد اما از قابلیت بهبود زیبایی بهرمند نیست و در زمینه ثبت تصاویر با قابلیت بهبود و زیباسازی چهره نیز به صورت مجدد هواوی Nova 2 plus پیروز میدان است.

عکاسی در شب
 
روی iphone 7 کم شد!

هواوی Nova 2 plus به لطف دیافراگم ۲٫۰ می‌تواند تا در محیط‌هایی با نور نامناسب و بدون فلش سلفی قادر است تا تصاویری با کیفیت را ثبت کند، هر چند که میزان نویز بالا است اما برخی از جزئیات آشکار است اما در مقابل آیفون ۷ در محیط‌هایی کم نور و تاریک بدون فلش LED دوربین سلفی عملکرد مطلوبی ندارد و علاوه بر نویز بالا، کیفیت جزئیات پایین است و سوژه اصلی به درستی مشخص نیست.

مقایسه قابلیت صدای سه بعدی هواوی Nova 2 plus با آیفون ۷

هواوی Nova 2 plus بر خلاف تمامی موبایل‌‎های میان رده بازار به یک ویژگی خاص در سیستم صدا مجهز شده است که با استفاده از آن می‌توانید زمانی که با هدفون موسیقی گوش می‌کنید، صدایی با کیفیت و سه بعدی همچون  اجرای زنده در اختیار داشته باشید. همچنین این اسمارت فون در قسمت صوتی به تکنولوژی‌های متعدد و قدرتمندی مجهز شده است که باعث شده تا خروجی صدا شفاف و نویز پایینی داشته باشد.

سیستم صوتی هواوی Nova 2 plus با موبایل آیفون ۷ بسیار متفاوت است؛ در حقیقت قابلیت صدای ۳ بعدی در موبایل Nova 2 plus به دلیل DAC حرفه‌ای تعبیه شده در موبایل قادر است تا صدای موزیک و خواننده را کنار هم قرار دهد تا کاربر زمانی که با هدفون به موسیقی مخصوصا سبک‌های جاز، بلوز  و پاپ گوش می‌دهد احساس کند که گروه موسیقی و خواننده به صورت زنده در حال اجرا هستند و این وضعیت کمک می‌کند تا کاربر از گوش دادن به موسیقی لذت بیشتری ببرد.

موبایل هواوی Nova 2 plus به چیپ  AK4376a HiFi مجهز شده است که می‌‌تواند صدایی  پالایش شده با وضوح بالا و بدون نویز را پخش کند. این گوشی دارای DAC صوتی است که از سیمپل ریت صوتی تا ۳۸۴ کیلوهرتز پیشتیبانی می‌کند و به معنای پخش بازه صوتی بیشتر در سبک‌های موزیک مختلف است. یکی دیگر از فناوری‌های موجود در سیستم صوتی هواوی Nova 2 plus که کاربرد بسیار زیادی دارد، اجرای موزیک‌های ۳۲ بیتی و اجرای فایل‌های صوتی ۱۶ بیتی به ۳۲ بیتی است که باعث می‌شود کاربر حتی با استفاده از موزیک‌های فشرده MP3 صدایی با کیفیت و غنی‌تر را همچون فایل‌های فشرده نشده flac در اختیار داشته باشد.

هواوی درسیستم صوتی  Nova 2 plus از الگوریتم خاص و پیشرفته‌ای با نام Histen استفاده کرده است تا اصوات زیر در زیرترین و اصوات بم در بم‌ترین حالت و بدون تاخیر برای ایجاد حس اجرای زنده موسیقی پخش شوند که در نهایت این قابلیت کمک می‌کند تا زمانی که کاربر از هدفون استفاده می‌کند بتواند تجربه‌ای لذتبخش و ناب از موسیقی را تجربه کند.  هواوی Nova 2 plus به فناوری aptX مجهز شده است که باعث می‌شود تا زمانی که کاربر از هدفون‌ و اسپیکرهای بلوتوث و بدون سیم استفاده می‌کند، کیفیت ۳۵۴Kbps  را در اختیار داشته باشد و بتواند با کیفیت بالای موسیقی در دستگاه‌های بدون سیم و بلوتوث لذت ببرد. همچنین میزان تاخیر پخش موزیک در حالت بدون سیم در تلفن هوشمند Nova 2 plus از هواوی در حدود ۷۰ میلی‌ثانیه و در آیفون ۷  برابر با ۱۵۰ میلی‌ثانیه است.

در مقابل Nova 2 plus از هواوی، گوشی آیفون ۷ با سیستم صدای قدرتمندی قرار دارد که کیفیت صدا و بلندی صدای بالایی را به ارمغان می‌آورد اما در گوشی آیفون ۷ تنها یک اکولایزر وجود دارد و حتی به عنوان محصولی پرچمدار خبر از قابلیت‌های جالب کاربردی مانند صدای سه بعدی و فناوری‌های خاص وجود ندارد. آِیفون ۷ می‌تواند تا صدایی با کیفیت و نسبتا بدون نویز را پخش کند که حجم صدای قابل پخش در هدفون مناسب است اما خبری از زنده بودن صدا و قابلیت‌هایی که در Nova 2 plus پیاده سازی شده است وجود ندارد.

در پایان باید گفت که گوشی هواوی نوا۲ پلاس علارغم قرار گرفتن در دسته بندی موبایل‌های میان‌رده، به سیستم صوتی کامل و قدرتمندی با جدیدترین فناوری‌‎های صوتی از جمله قابلیت صدای سه بعدی مجهز شده است که باعث شده است تا Nova 2 plus دارای صدایی با کیفیت و شفاف باشد و در مقایسه با سایر موبایل‌های میان‌رده و بسیاری از گوشی‌های پرچمدار همچون اپل آیفون ۷ در قسمت صدا برتری داشته باشد.
منبع:شهرخبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار