کد خبر: ۱۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 24
طبق رتبه بندی های انجام شده، گوگل از کمپانی اپل سبقت گرفته و به "برند ارزشمند جهان" تبدیل شده است. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی 3 میلیون کاربر از سراسر جهان صورت گرفته و مربوط به آخرین آمار ثبت شده است.

به گزارش آی تابناک : در ادامه لیست 10 برند تکنولوژی ارزشمند جهان را معرفی خواهیم کرد.

ICBC

این برند دهمین برند جهان با ارزش 36.3 میلیارد دلار است و در سال های گذشته رتبه ی 13 را در این لیست داشته است. کمپانی ICBC، بانک دولتی چین و  بزرگترین و با ارزش ترین بانک جهان است.

Facebook

برند فیس بوک با ارزش بیش از 61 میلیارد دلار تاکنون رتبه ی نهم را بدست آورده و پیشرفت چشم گیری داشته است چرا که در سال های قبل در رتبه ی 17 بوده است. در آمد این کمپانی در سال 2016، 51 در صد افزایش یافته و این افزایش رشد همچنان ادامه دارد. احتمال میرود که 20 درصد از این در آمد مربوط به اینستاگرام باشد. با این روند رشد تا پایان سال 2017 این کمپانی به رتبه های اول نزدیکتر خواهد شد.

Walmart

این برند که مربوط به فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها است با ارزش بیش از 62 میلیارد دلار رتبه ی هشتم را بدست آورده است. نکته ی جالب این است که این کمپانی در سال 2015 نیز رتبه ی هشتم را داشت.

Verizon

این کمپانی مخابراتی آمریکایی در رتبه ی هفتم قرار دارد و ارزش آن بیش از 62 میلیارد دلار است. این شرکت مخابراتی در سال گذشته رتبه ی پنجم را داشته و در سال 2016 به پایین لیست سقوط کرده است.

Samsung

شرکت کره ای سامسونگ با ارزش 66 میلیارد دلار رتبه ی ششم را بدست آورده و این درحالی است که در سال گذشته رتبه ی هفتم را داشته است. این کمپانی با رسوایی های مختلفی چون آتش سوزی Galaxy 7 و دستگیری برخی از مدیرانش همچنان در لیست برترین برند های دنیا قرار دارد.

Microsoft

مایکروسافت دارای ارزش 76 میلیارد دلار است و با این ارزش جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. ارزش مایکروسافت نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است. این کمپانی 26 در صد سود خود را از LinkedIn بدست آورده است.

AT&T

AT&T  بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت، اشتراک تلویزیون اینترنتی و دومین اپراتور شبکه تلفن همراه آمریکا است که با ارزش 87 میلیارد دلار در رتبه ی چهارم ارزشمند ترین کمپانی های 2016 قرار گرفته و سود چشم گیری داشته است. این کمپانی در طول یک سال 455 درصد سود کرده است و از رتبه ی 6 سال 2015 به رتبه ی 4 صعود کرده است.

Amazon

ارزش برند آمازون 106 میلیارد دلار است و در رتبه ی سوم قرار گرفته است. این کمپانی رشد قابل توجهی داشته و تا پایان سال 2017 این روند افزایشی ادامه خواهد داشت. این کمپانی اعلام کرده است که تا 18 ماه آینده 100،000 شغل در ایالات متحده ایجاد خواهد کرد. احتمال میروند که با این روند تا پایان سال به رتبه ی اول این لیست برسد.

Apple

ارزش کمپانی اپل 107 میلیارد دلار است و در رتبه ی دوم قرار گرفته است. این کمپانی نسبت به سال گذشته 27 درصد ضرر کرده و از رتبه ی اول به رتبه ی دوم سقوط کرده است. این موضوع نشان میدهد که اپل طرفداران سخت افزاری خود را از دست داده است. یکی دیگر از عوامل سقوط این کمپانی، ممکن است وارد شدن محصولات رقبای جدید مثل هواوی به عرصه ی تکنولوژی است.

Google

گوگل با رشد 24 درصدی توانست رتبه ی اول این لیست را به خود اختصاص دهد. این شرکت با ارزش بیش از 109 میلیارد دلار از رتبه ی دوم به رتبه ی اول صعود کرد و رقیب اصلی خود، اپل را کنار زد. از آخرین باری که گوگل عنوان برترین برند جهان را دریافت کرد 6 یا 7 سال میگذرد. روند صعودی این کمپانی همچنان ادامه دارد و احتمال میرود تا پایان سال 2017 به قوت خود باقی باشد.

 




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار