کد خبر: ۱۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 24
دکمه بررسی وجود آپدیت که در تنظیمات همه دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد اغلب کاربردی نداشته و همیشه کاربر را به درب بسته می‌رساند. اما روال آپدیت گوشی های اندرویدی به زودی عوض می‌شود.

به گزارش آی تابناک : دکمه Check For Updates علاقه‌مندان زیادی دارد؛ کاربران به امید دریافت به‌روزرسانی نرم افزاری جدید، که به افزایش قابلیت‌های گوشی یا تبلت اندرویدی آن‌ها ختم خواهد شد، به سراغ آن می‌روند و وجود آپدیت جدید برای دستگاهشان را چک می‌کنند. متاسفانه اغلب مواقع لمس دکمه بررسی وجود آپدیت هیچ نتیجه‌ای نداشته و کاربر دست و پا شکسته به منوی اصلی بر‌می‌گردد!

دکمه بررسی وجود آپدیت

اما یکی از توسعه‌دهندگان گوگل با نام الیوت هیوز (Elliott Hughes)، با انتشار یک پست در گوگل پلاس اعلام کرد در آینده نزدیک، دیگر گزینه "Check For Updatess” در دستگا‌ه‌های قدرت گرفته ازاندروید بی‌فایده نخواهد بود. پیشتر وظیفه این بخش بررسی وجود یا عدم وجود جدیدترین  آپدیت گوشی یا تبلت اندرویدی بود. حال اگر به هر دلیلی فعالیت‌های پس‌زمینه موفق به بررسی وجود به‌روزرسانی به صورت خودکار و سپس اطلاع‌رسانی به کاربر نمی‌شدند، با لمس آن فرآیند دانلود آپدیت شروع می‌شد.

اما به لطف تغییر روال کار دکمه بررسی وجود آپدیت ، به زودی به صورت فعال برای دریافت به‌روزرسانی درخواست صادر می‌شود. حتی اگر دستگاه کاربر جزو گروهی که باید در حال حاضر آپدیت را دریافت کنند نباشد، به خاطر بررسی وجود یا عدم وجود آن به صورت دستی، به‌روزرسانی برای کاربر ارسال خواهد شد.

دکمه بررسی وجود آپدیت

کاربرد این قابلیت بیشتر در زمانی مشخص خواهد شد که کاربر مدتی است بر اساس اخبار، منتظر دانلود آپدیت اندروید است. وی به طور مکرر به تنظیمات دستگاه سر زده و دکمه بررسی وجود آپدیت را لمس می‌کند. اغلب کاربران هفته‌ها این کار را به صورت مداوم انجام می‌دهند که شدیدا خسته‌کننده است!

از این پس با لمس دکمه بررسی وجود آپدیت اتفاق‌های خوبی خواه افتاد

البته این موضوعی است که توسط یکی از توسعه‌دهندگان گوگل مطرح شده است. پس هنوز خبری از توسعه چنین قابلیتی در گوشی ها و تبلت های سایر شرکت‌ها نیست. به این ترتیب تنها کاربران دستگاه‌های سری نکسوس و مخصوصا دو گوشی موبایل سال 2016 گوگل یعنی پیکسل و پیکسل ایکسل از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد. البته آن‌ها هیچ‌گاه در دریافت به‌روزرسانی نرم افزاری مشکلی نداشته و برخلاف کاربران سایر برندهای گوشی‌ساز، همیشه به صورت مرتب آپدیت دریافت می‌کنند.






منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار