تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 21
همان‌طور که می‌دانید محصولات جدید شرکت اپل یعنی آی‌فون 8، 8 پلاس و همچنین آی‌فون X به تکنولوژی شارژ بی‌سیم مجهز خواهند بود. با این وجود آیا این تکنولوژی از سرعت شارژ قابل قبولی در مقایسه با شارژ سیمی برخوردار است؟

به گزارش آی تابناک : به طور کلی سرعت شارژ بی‌سیم به عوامل متعددی چون نوع شارژر بی‌سیم مورد استفاده و نوع گوشی هوشمند بستگی دارد. تکنولوژی شارژ بی‌سیم در آغاز پیدایش در مقایسه با شارژ سیمی از سرعت کمتری برخوردار بود اما با گذشت زمان و تکامل این تکنولوژی دیگر به راحتی نمی‌توان این ادعا را مطرح نمود، چرا که همانند شارژ سیمی، نسخه سریع‌تر شارژ بی‌سیم نیز وجود دارد. برای روشن‌تر شدن موضوع نگاهی داریم به انواع تکنولوژی‌ها برای شارژ گجت‌های هوشمند:

  • شارژ سیمی: نوع متداول شارژ گوشی‌ها
  • شارژ سریع (سیمی): تکنولوژی جدیدتری از شارژ سیمی که بسیار سریع‌تر از شارژ معمولی عمل می کند.
  • شارژ بی‌سیم: نسخه بی‌سیم شارژ استاندارد که از سرعت شارژ کمتری برخوردار است.
  • شارژ بی‌سیم سریع: ورژن سریع شارژ بی‌سیم

همان‌طور که مشاهده می‌کنید به طور کلی نمی‌توان ادعا کرد که شارژ سیمی از تکنولوژی بی‌سیم سریع‌تر است چرا که با مقایسه یک گوشی قدیمی‌ با تکنولوژی شارژ سیمی استاندارد و یک گوشی هوشمند مجهز به تکنولوژی شارژ بی‌سیم سریع، می‌توان شاهد عملکرد سریع‌تر شارژ بی‌سیم بود.

با این وجود در صورتی که شارژ پرسرعت سیمی را با هر یک از انواع شارژ بی‌سیم مقایسه کنید، به سرعت بیشتر شارژ پرسرعت سیمی پی خواهید برد. به عبارت دیگر این تکنولوژی در حال حاضر سریع‌ترین گزینه برای شارژ گوشی هوشمند شما خواهد بود. اما توجه داشته باشید که همه گوشی‌های هوشمند از تمامی استانداردهای شارژ پشتیبانی نمی‌کنند. از سویی دیگر توجه داشته باشید که نوع شارژر نیز می‌تواند در میزان سرعت شارژ گوشی تأثیرگذار باشد.

اگر گوشی هوشمندتان از تکنولوژی شارژ بی‌سیم پرسرعت پشتیبانی می‌کند، برای بهره‌مندی از این ویژگی به یک شارژر بی‌سیم پرسرعت نیز نیاز خواهید داشت (درست مثل شارژ پرسرعت برای استفاده از تکنولوژی شارژ سریع سیمی).  نکته دیگری که در مورد شارژ بی‌سیم پرسرعت قابل ذکر است، سر و صدای بیشتر آن نسبت به شارژ سیمی معمولی بوده چرا که به دلیل گرم‌تر بودن شارژر بی‌سیم، درون این نوع از شارژرها از فن‌هایی برای خنک نگه داشتن آن‌ها استفاده می‌شود. از همین رو شاید این سرو و صدا برای برخی از افراد ناخوشایند باشد.

با توجه به توضیحات ارایه شده، میزان سرعت شارژ دستگاه شما بیش از همه به دو عامل یعنی نوع گوشی و مدل شارژر شما بستگی خواهد داشت. اما به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم در حالت‌هایی که می‌خواهید با سرعت بیشتری اقدام به شارژ گوشی خود کنید، از شارژ سیمی استفاده کنید و شارژ بدون سیم را به مواقعی که شارژر از شما دور بوده و یا هنگامی که می‌خواهید همزمان از هندست خود در هنگام شارژ شدن استفاده کنید، محدود نمایید.

توجه داشته باشید که هرگز از هر دو نوع شارژ همزمان استفاده نکنید، چرا که باعث افزایش سرعت شارژ گوشی شما نخواهد شد!






منبع : HOETOGEEK 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار