کد خبر: ۱۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 21
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه فناوری و پهن باند کمک شایانی به اقتصاد کشور و بهبود زندگی مردم جامعه می‌کند، با افزایش پهن باند شاهد رونق کسب‌وکار در برخی حوزه‌ها بوده ایم.
به گزارش آی تابناک : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر روز گذشته در مراسم آزمایش نخستین شبکه کامل ۵G که از سوی اپراتور دوم صورت گرفت در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه در کشور نزدیک به ۱۰ سال از رشد فناوری ممانعت کردند و این مساله باعث شد تا در این بخش ما از دیگر کشورها عقب بیفتیم .

وی افزود:در سه سال اخیر رشد فناوری در کشور روند توسعه گرفت و توانستیم بخشی از این عقب‌ماندگی را جبران کنیم و با ورود نسل‌های ارتباطی ۳و ۴ و ۴٫۵ شاهد اتفاق‌های خوب در این حوزه هستیم.

وی در ادامه به آزمایش موفقیت‌آمیز نسل پنجم ارتباطی با همکاری شرکت سوئدی اریکسون اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد با ورود این فناوری به کشور بسیاری از خدمات سنتی وارد فضای مجازی شوند و این مساله باعث بزرگ‌تر شدن سایز بازار ICT در کشور می‌شود.

آذری جهرمی افزود:توسعه فناوری و پهن باند کمک شایانی به اقتصاد کشور و بهبود زندگی مردم جامعه می‌کند، با افزایش پهن باند شاهد رونق کسب‌وکار در برخی حوزه‌ها بوده ایم، مساله‌ای که باعث شد آمار اشتغال افزایش پیدا کند از این رو است که فناوری به اقتصاد یک جامعه کمک می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با اشاره به اینکه باید روند توسعه فناوری در کشور شتاب بگیرد، افزود: سند استراتژی توسعه پهن‌باند برای پیشرفت همه‌جانبه کشور تدوین و به شورای عالی فضای مجازی ارائه خواهد شد.

وی در ادامه از اپراتورها خواست که برای رفاه بیشتر مردم در برخی اماکن وای فای رایگان ارئه کنند. تا مشترکان رضایت بیشتری از اپراتورهای خود داشته باشند.

وزیر ارتباطات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برخی گزارش‌ها مبنی بر کم‌فروشی اینترنت و حجم خوری هم از سوی کاربران گفته شده است، اگرچه ممکن است استفاده بیشتر به نفع اپراتورها باشد اما بهتر است اپراتورها با جزییات به مشترکان به دنبال رضایت مشترک باشند زیرا آنچه مایه مباهات اپراتور خواهد بود رضایت مشترکان است.

وی در خصوص محدود کردن پیام‌رسان‌های خارجی گفت: این رویکرد مطلوب نیست و به نتیجه هم نمی‌رسد، باید برنامه‌ریزی‌های مشخصی در این خصوص صورت بگیرد از جمله افزایش ظرفیت داخلی برای ارائه سرویس  به گونه‌ای که پیام‌رسان داخلی از طریق ابزارهای مناسب به ویژه ابزار مالی، برای کاربر مهیا باشد.

وی به  اعتماد‌سازی و حذف موانع حقوقی بازار اشاره کرد و گفت: به جای اینکه برنامه‌ای را جایگزین تلگرام یا دیگر برنامه‌های خارجی کنیم باید اجازه دهیم تا کاربران خود انتخاب کند.

جهرمی در خاتمه از پیگیری جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حذف برخی اپلیکیشن‌ها از روی گوگل و اپ‌استور خبر داد و گفت: روند پیگیری همچنان ادامه دارد و در صورت به نتیجه رسیدن قطعا خبرهای آن به کاربران اعلام می‌شود.






منبع : تجارت نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار