کد خبر: ۱۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 19
به خاطر دارید که چندی پیش سونی در مراسم معرفی یکی از محصولاتش عنوان داشت که سنسور سه لایه استفاده شده بر روی دوربین تولیدی‌اش می‌تواند با سرعت هزار فریم بر ثانیه در حالت اسلوموشن فیلم برداری کند؟ هم اکنون این امکان در اختیار شماست!
سنسور دوربین با قدرت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه بر روی گلکسی S9

به گزارش آی تابناک : کاربر با این دو گوشی هوشمند قادر به تهیه ویدیو اسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p است.
تصویر استفاده از یک سنسور دوربین با قدرت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه بر روی گلکسی S9! + عکس

برای این کار، سونی سنسور و مدار آن را با هم در یک حافظه اختصاصی ترکیب و ذخیره کرده که باعث می‌شود میزان زیادی از محاسبات لازم بدون فشار به پردازنده اصلی و کاهش سرعت گجت موردنظر اتفاق افتد.

سامسونگ که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های همراه در دنیا محسوب می‌شود، هیچ گاه دوست ندارد که از این قافله عقب بی‌افتد و به تازگی تصمیم گرفته که در نسل بعدی سری گلکسی S خود یعنی گلکسی S9 با بهره‌گیری از فناوری‌های جدیدی همه را سورپرایز کند.

سنسور دوربین با قدرت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه بر روی گلکسی S9

اما فناوری جدیدی که سامسونگ قرار است خلق کند، علاوه‌بر این‌که می‌تواند بیش از هزار فریم بر ثانیه را ثبت کند، به‌جای بهره‌گیری از سه لایه جدا از هم و ترکیب آن‌ها با یکدیگر، از دو لایه استفاده می‌کند و سپس ترکیب آن دو را در کنار یک ماژول DRAM قرار می‌دهد تا با این کار از بروز مشکلات حقوقی ثبت پتنت جلوگیری کند.

ظاهرا این سنسور جدید در ماه نوامبر به تولید انبوه خواهد رسید، این بدین معنی بوده که زمان کاملا کافی برای قرارگیری این سنسور بر روی گلکسی S9 وجود خواهد داشت؛ حتی اگر سامسونگ قصد معرفی و عرضه زودهنگام گلکسی S9 را برای مقابله با آی‌فون X در ذهن داشته باشد.

سنسور دوربین با قدرت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه بر روی گلکسی S9

پیش از بیان این شایعات، به نظر می‌رسید که این کمپانی کره‌ای، برای قرار دادن سنسوری که بتواند با سرعت 1000 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند، به سراغ دوربین دوگانه برود.
منبع:شهرخبر



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار