کد خبر: ۱۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 17
با تلاش محققان در بخش فناوری و الکترونیک جدیدترین تلویزیون 100 اینچی، HDR با رزولوشن 4K ساخته و معرفی‌شده است.
به گزارش آی تابناک : یک شرکت تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی موفق به ساخت جدیدترین تلویزیون لیزری شد، که با  کمک پروژکتوری با دو لیزر نیمه‌رسانا و دو چرخه رنگ، رنگ‌های متنوع و تصاویر را باکیفیتی بالا می‌سازند.
شرکت هایسنس از تلویزیون لیزری با صفحه نمایشگر ۱۰۰ اینچی به قیمت ۱۰ هزار دلار رونمایی کرده است، این دستگاه باقیمت ۱۰ هزار دلار عرضه می‌شود. به‌هرحال ۱۰۰L۸D Laser TV جدید شبیه یک پرژکتور با طیف انتشار نور کوتاه است. البته سیستم آن نیز پروژکتوری است اما این دستگاه دارای تیونر تلویزیون و بلندگوهای داخلی است.
بر اساس این گزارش، بخش اصلی این تلویزیون دستگاهی مجهز به  لنزهای پرتاب فوق‌العاده کوتاه است که زیر یک نمایشگر ۱۰۰ اینچی بدون لبه بلکه دیاموند قرار می‌گیرد. همچنین نیازی نیست هیچ سیمی وارد دیوار شود یا منبع برقی پشت نمایشگر فراهم شود.
این تلویزیون لیزری با منبع نور لیزر ، قابلیت کارکرد ۲۰ هزار ساعت را دارد و از آنجا که صفحه نمایشگر پروژکتور رویه‌ای مات دارد، بنابراین نور منابع خارجی روی آن منعکس نمی‌شود. 
این نمایشگر لیزری از تلویزیون‌هایی با ابعاد مشابه بسیار سبک‌تر است. 
بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، با رویکرد شکل‌دهی به بازار لیزر، جهت‌دهی به سامانه‌ای از عرضه‌کنندگان و همچنین تأمین و تخصیص منابع و مشروعیت بخشی به فناوری لیزر فوتونیک و ساختارهای میکرونی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار است.





منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار