کد خبر: ۱۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 17
کاربران آیفون این اطمینان خاطر را دارند که اپل به روز رسانی‌های نرم افزاری را برای مدل‌های اصلی ارائه می‌دهد. به عنوان نمونه سیستم عامل جدید iOS 11 از دستگاه‌هایی مانند آیفون 5s که حدود چهار سال پیش در سال 2013 عرضه شده پشتیبانی خواهد کرد. اما چنین امکانی در اندروید وجود ندارد و نمونه بارز آن بلک بری PRIV است.
به گزارش آی تابناک : گوشی بلک بری PRIV دو سال قبل عرضه شده اما با توجه به پادکست اخیر UTB Blogs به نظر می‌رسد این گوشی به روز رسانی اندروید 7.0 نوقا را دریافت نخواهد کرد.
«الکس توربر»، مدیر کل بلک بری این خبر را تأیید کرده است. وی اعلام کرده باید اقدامات بسیار زیادی برای دریافت به روز رسانی نوقا صورت می‌گرفت که این امر تقریباً غیر ممکن بود.


بدین ترتیب با وجود به روز رسانی‌های مختلف گوشی PRIV هیچ به روز رسانی نرم افزاری را دریافت نخواهد کرد و سیستم عامل آن اندروید 6.0 مارشمالو باقی خواهد ماند. گرچه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اندروید در مقایسه با آی او اس این است که این سیستم عامل منبع باز است؛ این بدین معنی است که کاربران اندرویدی می‌توانند از رام‌های سفارشی (custom ROM) بسیاری که بر پایه اندروید مورد نظر ساخته شده استفاده کنند.
بدین ترتیب دارندگان گوشی‌های PRIV بلک بری باید به دنبال یک رام سفارشی اندرویدی بر پایه اندروید نوقا یا حتی اندروید 8.0 اوریو باشند و گوشی خود را با این نسخه‌ها به روز رسانی کنند. گرچه مسلماً به روز رسانی سیستم عامل با یک نسخه رسمی برای آن دسته از کاربرانی که آشنایی کمتری با فناوری دارند کار ساده‌تری است.





منبع : ابرگیزمو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار