کد خبر: ۱۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 16
این استارتاپ از فضاهای خالی در سطح شهر استفاده می‌کند و با استفاده از تجهیزات پیش‌ساخته، محل‌های با کیفیت و با اجاره‌ی کم برای افراد نیازمند می‌سازد.

به گزارش آی تابناک : بسیاری از صاحبان املاک، خانه‌های خود را خالی نگه می‌دارند تا در فرصتی مناسب آن را بازسازی و مطابق میل خود طراحی کنند که درنتیجه، فضای قابل سکونت بسیار زیادی هدر خواهد رفت. استارتاپ Low Guardianss با استفاده از  این فضا، محل اقامت موقت درست می‌کند.

۳ سال پیش تیم لو یک جوان ۲۶ ساله بود و تلاش می‌کرد جای مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای اقامت خود در لندن پیدا کند. از آنجایی که هزینه‌ی اقامت در این شهر بالا بود، او دست به یک آزمایش جالب زد. او به مدت ۴ ماه در هر محلی که هزینه‌ی اجاره‌ی آن کمتر از ۸۰۰ دلار بود اقامت می‌کرد. خانه‌های قایقی، مزرعه‌های اشتراکی، محل اقامت اسب‌ها و حتی ساختمان‌های خالی از سکنه، از جمله محل‌هایی بودند که تیم در این ۴ ماه در آن‌ها اقامت داشت. زندگی در کنار موش‌ها، دمای غیر قابل کنترل اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی اشتراکی تنها بخش کوچکی از مشکلات اقامت ۴ ماهه‌ی او در این محل‌ها بودند. او بعد از گذراندن این دوره متوجه شد که ساختن محل‌های اقامت موقت به‌شدت مورد نیاز جامعه است و می‌تواند مشکل بسیاری از انسان‌ها را حل کند.

startup

بنابراین تیم به فکر راه‌اندازی استارتاپ Low Guardians افتاد. این استارتاپ ساختمان‌های خالی را به یک مکان تمیز، امن و ارزان برای افراد نیازمند تبدیل می‌کند. این ایده از این نظر برای صاحبان املاک مفید است که باعث می‌شود  هزینه‌های مالیات آن‌ها کاهش پیدا کند. همچنین به افراد نیازمند کمک می‌کند که در محل‌های ارزان‌قیمت به‌طور موقت ساکن شوند. البته این ایده از قبل هم وجود داشت و کار خودش را از کشورهای هلند و آلمان آغاز کرد و سپس در اوایل سال‌های ۲۰۰۰ وارد انگلستان شد. این طرح رشد خوبی داشت؛ اما نتوانست تنظیمات خوبی داشته باشد و درنتیجه این محل‌های اقامت از کیفیت بالایی برخوردار نبودند. آن‌ها فکر می‌کردند که با این کار خود لطف بزرگی به افراد نیازمند می‌کنند و نیازی نیست که این محل‌ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

اما این استارتاپ طرز تفکر دیگری دارد. آن‌ها با طراحان شرکت Studio Bark صحبت کرده و از آن‌ها خواسته‌اند که یک ساختار ساده، ارزان و خصوصی برای هر فرد طراحی کنند. ساختن مواد اولیه‌ی این زیرساخت‌ها تنها یک روز طول می‌کشد و طراحی آن به اندازه‌ای ساده است که افراد معمولی هم می‌توانند خودشان آن‌ها را مونتاژ کنند. هر زمان که صاحب ملک بخواهد از ملک خود استفاده‌ی دیگری داشته باشد، این ساختارها به‌راحتی جمع می‌شوند و می‌توانند در مکان دیگری مورد استفاده قرار بگیرند. طرح‌های اولیه‌ی این استارتاپ، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی مشترک دارند. اما طرح‌های آینده‌ی آن شامل آشپزخانه و سرویس بهداشتی مجزا برای هر شخص خواهند بود.

این استارتاپ تلاش می‌کند در عین حفظ حریم خصوصی و ایمنی افراد، بیشترین استفاده را از فضای ملک داشته باشد. آن‌ها در حال حاضر توانسته‌اند برای ۱۸۰ نفر فضای اقامت مناسب تهیه کنند و به فکر این هستند که کسب‌و‌کار خود را در  آینده گسترش دهند.

startup

تیم می‌گوید: «لندن شهر بزرگی است اما بسیاری از فضاهای آن خالی هستند. درصد بسیار بالایی از این فضاها می‌توانند برای مصارف مفیدتر مورد استفاده قرار بگیرند. ما می‌خواهیم استفاده‌ی بهتری از این فضا داشته باشیم. ما برای این کار به خانه‌های بیشتری احتیاج داریم و می‌دانیم که مشاوران املاک می‌توانند ما را در این زمینه یاری دهند. هزینه‌ی اجاره‌ی ما بسیار پایین‌تر از اجاره‌ی املاک لندن است. ما همچنین امنیت خانه‌ی صاحبان املاک را تضمین می‌کنیم در نتیجه می‌توانیم از آن‌ها هم پول دریافت کنیم. ما خدمات باکیفیتی ارائه می‌دهیم و این به نفع صاحبان املاک است. زمانی که مستأجران خوشحال باشند و با احترام با آن‌ها برخورد شود، از محل اقامت خود بهتر مراقبت خواهند کرد.»

هرچند این محل‌های موقت با تصمیم صاحب ملک باید تخلیه شوند؛ اما این استارتاپ معتقد است که می‌تواند از این فرصت برای کمک به دولت استفاده کند. درواقع این استارتاپ می‌تواند مشکل اقامت بسیاری از افراد را برای مدت کمی از بین ببرد و این به نفع همه است. تیم می‌گوید: «من می‌دانم که این راه حل اساسی نیست و تمام مشکلات را از بین نمی‌برد؛ ولی ما و افراد هم‌نسلمان طرفدار چنین طرح‌هایی هستیم.»




منبع : FASTCOMPANY 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار