کد خبر: ۱۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 16
طبق جدیدترین گزارش‌ها، شمار کاربران فیسبوک مسنجر از مرز ۱.۳ میلیارد نفر عبور کرده است.

به گزارش آی تابناک : بسیاری از ما هنوز هم واکنش منفی کاربران به تصمیم فیسبوک برای جدا کردن پیام رسانش از نرم‌افزار موبایل این شرکت را به یاد داریم. این شرکت نرم‌افزار پیام‌رسان جداگانه‌ای با نام فیسبوک مسنجر عرضه کرد که کاربران را قادر می‌سازد با  دوستان و خانواده در فیسبوک چت کنند. البته این شبکه اجتماعی اهداف بزرگ‌تری برای نرم‌افزار پیام‌رسان خود داشت که طی دو سال اخیر بر همه روشن شده است. حالا پیام‌رسان فیسبوک تبدیل به یک اپ موفق شده و رشد آن همچنان ادامه دارد. اکنون تعداد کاربران پیام‌رسان فیسبوک از مرز یک میلیارد و سیصد میلیون نفر عبور کرده است. 

با اطمینان می‌توان گفت که مسنجر فیسبوک برترین نرم‌افزار پیام‌رسان Cross-platform دنیا است که بیش از ۱.۳ میلیارد نفر کاربر دارد؛ این امر نشان می‌دهد که فقط طی ۵ ماه گذشته، ۱۰۰ میلیون کاربر جدید به کاربران این اپ اضافه شده‌اند. آخرین بار در ماه آوریل آمار کاربران پیام‌رسان فیسبوک ۱.۲ میلیارد نفر اعلام شده بود. 

البته احتمال این‌که پیام‌رسان فیسبوک در بازارهای کلیدی اشباع شده باشد، وجود دارد. در ابتدا حدود ۶ ماه طول کشید تا تعداد کاربران این پیام‌رسان از ۸۰۰ میلیون نفر به ۱ میلیارد نفر برسد؛ پس از آن ۹ ماه طول کشید تا ۲۰۰ میلیون نفر دیگر به کاربران این نرم‌افزار اضافه شوند و مجموع کاربران مسنجر فیسبوک به ۱.۲ میلیارد نفر برسد و حالا طی ۵ ماه گذشته، ۱۰۰ میلیون کاربر جدید به مجموع کاربران این نرم‌افزار اضافه شده‌اند. بدون تردید حالا فیسبوک به دنبال فرصت‌های رشد در سایر بازارهایی است که هنوز پیام رسانش به محبوبیت مورد نظر این شرکت نرسیده‌ است. از سوی دیگر در بازارهای اصلی با توجه به اشباع صورت‌گرفته، مسئله اصلی حفظ کاربران کنونی است.

در حال حاضر نزدیک‌ترین رقیب غیر فیسبوکی پیام‌رسان فیسبوک (واتس‌اپ نیز تحت مالکیت فیسبوک است) نرم‌افزار وی‌چت است که تا خرداد سال جاری هنوز شمار کاربرانش به ۱ میلیارد نفر نرسیده بود. آیا شما هم از کاربران پیام‌رسان فیسبوک هستید؟







منبع : ابرگیزمو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار