کد خبر: ۱۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 15
هارد‌دیسک‌ به دلیل قیمت بسیار مناسب، انتخاب اول کاربران برای ذخیره‌سازی داده‌ها و پشتیبان‌گیری است. به همین دلیل، کمپانی توشیبا هارد‌دیسک جدید ۱ ترابایتی با فرمت دو و نیم اینچی روانه بازار می‌کند.

به گزارش آی تابناک : احتمالاً SSD-ها آینده‌ی تجهیزات ذخیره‌سازی خواهند بود؛ ولی هارد‌دیسک‌های معمولی به دلیل قیمت بسیار مناسب، انتخاب اول کاربران برای ذخیره‌سازی داده‌ و پشتیبان‌گیری هستند. به همین دلیل کمپانی توشیبا هارددیسک جدید خود را در فرمت ۲.۵ اینچی و ظرفیت ۱ ترابایت روانه‌ی بازار می‌کند. این محصول باریک و ۷ میلی‌متری با نام MQ04، از رابط ساتا با پهنای باند ۶ گیگابیت بر ثانیه و سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت سازنده در اختیار کاربران گذاشته شده، این هارددیسک دارای وزن و صدای کم است. در جدول زیر مشخصات محصول جدید توشیبا را مشاهده می‌کنید.


نام محصولMQ04ABF100
ظرفیت1 TB
تعداد دیسک1
تعداد هد2
رابطSerial ATA 3.3 / ATA 8
سرعت رابط6.0 Gbit/s
سرعت چرخش5,400 rpm
حافظه‌ی بافر128 MiB
ابعاد خارجی(W) 69.85 mm
(D) 100.0 mm
(H) 7.0 mm
وزن92 g
نویزحالت بیکار19 dB
حالت فعال21 dB
مقاومت در برابر لرزشدرحال کار9.8m/s2, 1G (5-500Hz)
درحال بیکاری49m/s2, 5G (15-500Hz)
مقاومت در برابر شکدر حال کار3,920m/s2, (400G, 2msec half sine wave)
در حال بیکاری9,800m/s2, (1000G, 2msec half sine wave)

توشیبا می‌گوید:

سری MQ04 از یک دیسک با ظرفیت یک ترابایت و ابعاد دو و نیم اینچ بهره می‌برد. ارتفاع این هارد ۷ میلی‌متر خواهد بود. رابط ساتا با سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه و سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه در کنار بافر ۱۲۸ مگابایتی و کارایی بالا در جستجوی بهینه‌ی اطلاعات، منجر به افزایش سرعت انتقال داخلی به میزان ۳۴ درصد در مقایسه با مدل پیشین این شرکت یعنی سری MQ01 با ظرفیت ۱ ترابایت شده است. همچنین، مدل جدیدتر  وزن و صدای کمتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

اسکات رایت، مدیر فروش هارددیسک‌های کمپانی توشیبا در آمریکا، می‌گوید:

رسیدن به ظرفیت ۱ ترابایت به ازای هر دیسک یک موفقیت بزرگ در زمینه‌ی کارایی و قیمت تمام‌شده به شمار می‌رود و باعث می‌شود وزن دستگاه‌های پرتابل کاهش یابد. با کاهش ابعاد هارددیسک و طراحی این محصول با ارتفاع ۷ میلی‌متر، مدل جدید توشیبا یعنی MQ04، سرعت و ظرفیت قابل قبولی خواهد داشت. این ویژگی‌ها در کنار فناوری ساخت هارددیسک‌های کوچک و قیمت تمام‌شده کمتر، موفقیت بزرگی به‌شمار می‌رود.

محصول جدید توشیبا در حال حاضر وارد بازار نشده و شرکت توشیبا هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره‌ی زمان عرضه و  قیمت تمام‌شده آن فاش نکرده است.






منبع : ETEKNIX 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار