کد خبر: ۱۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 14
مدیران تسلا از ساخت جایگاه‌های شارژ سریع در شهرهای بوستون و شیکاگو خبر دادند.

به گزارش آی تابناک : یکی از بهترین مزیت‌های خرید خودروی برقیِ تسلا، شبکه‌ی جایگاه‌های شارژ سریع (Supershargerr) این شرکت است. در حال حاضر هنوز نمی‌توان به‌ سرعت یک خودروی احتراق داخلی، با یک مدل برقی مسافت طولانی طی کرد؛ ولی با وجود جایگاه‌های شارژ بیشتر، تقریبا می‌توان با یک خودروی برقی تسلا به هر جایی در آمریکای شمالی سفر کرد.

مورد مهم، شارژ رایگان است که البته این قابلیت برای خریدارانی که خودروی خود را در سال ۲۰۱۷۷ خرید کرده‌اند، وجود ندارد. جایگاه‌های سوپرشارژر تسلا هنوز در شهرهای بزرگ آمریکا، به‌ اندازه‌ی کافی وجود ندارند که طبق اعلام مدیران تسلا، این رویه تغییر خواهد کرد.

جایگاه‌های شارژ سریع تسلا در کلان شهرها

بر اساس خبری که در وب‌سایت تسلا منتشر شده است، شبکه‌ی جایگاه‌های سوپرشارژر در مراکز شهرهای بزرگ گسترش می‌یابد. شیکاگو و بوستون، اولین شهرهایی هستند که در این برنامه قرار دارند. این جایگاه‌ها با طراحی جدید به‌منظور بهره‌برداری در مکان‌های شلوغ مانند مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ساخته خواهند شد تا در هنگام شارژ خودرو، افراد به کارهای جانبی خود بپردازند.

از آنجایی که در جایگاه‌های سوپرشارژر شهری، خودروهای بیشتری برای شارژ وجود دارند؛ این جایگاه‌ها به ظرفیت نیروی ۷۲ کیلووات ساعت مجهز شده‌اند. با وجود چنین ظرفیتی، در صورت قرار گرفتن همزمان چند خودرو در جایگاه، زمان فول شارژ افزایش پیدا نمی‌کند و در زمان ۴۵ تا ۵۰ دقیقه، خودرو کاملاً شارژ می‌شود.

جایگاه‌های شارژ سریع تسلا در کلان شهرها

این موضوع برای ساکنان شهرهای پرجمعیت شیکاگو و بوستون بسیار حائز احمیت خواهد بود. مدل 3 تسلا قیمت کمتری دارد؛ ولی باید در نظر داشت که فقط مدل S تسلا به دلیل داشتن قابلیت شارژ سریع، ارزش خرید پیدا می‌کند. با وجود جایگاه‌های شارژ بین شهری، تا به حال فقط کسانی که در حومه‌ی شهر‌ها ساکن بودند از زندگی با خودروی برقی لذت می‌بردند؛ اما با گسترش یافتن جایگاه‌های سوپرشارژر شهری، افراد بیشتری به خرید خودروی برقی تسلا تمایل پیدا خواهند کرد.







منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار