کد خبر: ۱۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 14
اپل از دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با طراحی مشابه نسل قبل به همراه قوی‌ترین پردازنده‌ دنیای موبایل در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، مشکی و طلایی رونمایی کرد. اپل همچنین از آیفون 10 (iPhone X) به عنوان نسخه‌ مخصوص دهمین سال عرضه‌ آیفون به بازار، رونمایی کرد.
به گزارش آی تابناک : پوشش پشت و جلوی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از شیشه‌ است. آیفون 8 از یک دوربین در پشت بهره می‌برد و آیفون 8 پلاس دارای دو دوربین در پشت است. مهم‌ترین تغییر ظاهری در آیفون‌های جدید، جایگزینی فلز نسل قبل با شیشه در نسل جدید است. اپل برای آن که رنگ منحصربه‌فردی رادر آیفون‌های جدید شاهد باشیم، از ترکیب هفت لایه مختلف در این گوشی‌ها بهره برده است. هر دو گوشی نیز ضد آب و گردوغبار هستند. آیفون جدید به اسپیکر استریو مجهز شده که ۲۵ درصد صدای بلندتری نسبت به آیفون ۷ دارد. اپل ادعا می‌کندآیفون‌های جدید به قوی‌ترین پردازنده‌ گرافیکی دنیا مجهز شده‌اند.این سیستم روی یک چیپ دارای شش هسته‌ پردازشی است و 4.3 میلیارد ترانزیستور دارد. بخش CPU در A11 دارای دو هسته‌ قدرتمند است که نسبت به نسل قبل ۲۵ درصد سریع‌تر عمل می‌کنند.بخش GPU در A11 سی درصد سریع‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند. در آیفون ۸ همچنان ازحسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده که حسگری با فیلتر رنگی جدیدی است. آیفون ۸ پلاس همچنان از ترکیب دو حسگر در پشت گوشی بهره می‌برد که هر دو ۱۲ مگاپیکسلی هستند. یکی از حسگرها لنز واید با F1.8 دارد و دیگری تله‌فوتو با F2.8 است. اپل یک قابلیت نرم‌افزاری جدید نیز به دوربین آیفون‌ها اضافه کرده که از آن با نام Portrait Lighting یاد می‌کند و در آن نور برای خلق پرتره‌های جذاب تنظیم می‌شود.

دوربین آیفون‌های ۸ در زمینه‌ فیلم‌برداری بهبود قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است و بالاترین کیفیت فیلم‌برداری در دوربین‌های موبایل از طریق آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در دسترس است. این گوشی‌ها می‌توانند با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه در رزولوشن4 K فیلم‌برداری کنند. فیلم‌برداری حرکت آهسته نیز در رزولوشن 1080 pبا نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه میسر است. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به دلیل استفاده از بدنه‌ شیشه‌ای از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و اپل از بلوتوث ۵ در این گوشی‌های بهره گرفته است.آیفون 10 نیز که همزمان رونمایی شد،از نمایشگر لب به لب و بدون حاشیه بهره می‌برد. البته بخشی از لبه‌ بالای گوشی فاقد نمایشگر است و در آن حسگرها و دوربین سلفی جای داده شده است. در پشت و جلوی آیفون 10 از شیشه استفاده شده و در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای وارد بازار می‌شود. آیفون 10 نیز ضد آب و ضد گرد و غبار است.اپل در آیفون 10 از نمایشگر جدید سوپر رتینا استفاده کرده که رزولوشن این نمایشگر 5.8 اینچی ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل است. تراکم پیکسلی در این نمایشگر، ۴۵۸ پیکسل در اینچ است. نمایشگر آیفون 10 از نوع OLED است و به ادعای اپل بهترین سطح کنتراست، شدت روشنایی و طیف رنگی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این نمایشگر همچنین قادر به پخش تصاویر HDR10 است و البته از فناوری3 D Touch اپل نیز پشتیبانی می‌کند. در آیفون 10 دیگر خبری از دکمه‌فیزیکی هوم نیست و در عوض، کافی است صفحه نمایش را لمس کنید تا از حالت استندبای خارج شود. برای دسترسی به صفحه‌ اصلی باید لبه‌ پایین نمایشگر را به سمت بالا بکشید. اپل می‌گوید هرگز روشی بهتر از این برای دسترسی به صفحه‌ اصلی وجود نداشته است.در آیفون 10 ژست‌های قدیمی آیفون برای دسترسی به منوی چندوظیفگی و بخش نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد. دکمه‌ لبه‌ گوشی نیز بزرگ‌تر شده و با فشار دادن و نگه‌داشتن آن، سیری فعال می‌شود.اما وقتی دکمه‌ فیزیکی هوم و تاچ آی‌دی حذف شده است، چطور می‌توان گوشی را آنلاک کرد؟ روش اپل برای باز کردن قفل گوشی ، Face ID است و کافی است گوشی را نگاه کنید تا با اسکن چهره خود، بتوانید قفل گوشی را باز کنید. اپل می‌گوید وقتی به آیفون 10نگاه می‌کنید ۳۰ هزار نقطه‌ غیر قابل مشاهده‌ مادون قرمز به صورت شما تابانده می‌شود و الگوی چهره شما با آن چه ثبت شده ، مطابقت داده می‌شود و سپس قفل گوشی باز خواهد شد. فیس‌آی‌دی وقتی موهای خود را کوتاه یا کلاه به سر کنید نیز درست کار می‌کند واز طریق عکس چاپ‌شده‌ شما فریب نمی‌خورد.در آیفون 10 از یک جفت حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی استفاده شده است که هر دو لرزش‌گیر اپتیکال دارند.

آیفون 10همچون آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از پردازنده‌ A11 بهره می‌برد. این پردازنده به واحد پردازش گرافیکی اختصاصی خود اپل مجهز شده و دارای چهار هسته‌ پردازشی بهینه و دو هسته پردازشی قدرتمند است.آیفون 10 با قیمت پایه‌ ۹۹۹ دلار برای نسخه‌ ۶۴ گیگابایت عرضه می‌شود و نسخه‌ ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۱۱۴۹ دلار ارائه خواهد شد. هر دو گوشی از ۲۷ اکتبر پیش‌فروش می‌شوند و ۳ نوامبر به مشتریان تحویل داده خواهند شد.با معرفی آیفون‌های جدید، سرانجام آیفون نیز مانند رقبای اندروید مجهز به شارژ سریع و بی‌سیم شدواپل از شارژ بی‌سیم برای آیفون ایکس و آیفون‌های ۸ پرده برداشت. تمام مدل‌های جدید آیفون، از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. باتری این مدل‌ها می‌تواند در ۳۰ دقیقه، از صفر تا ۵۰ درصد شارژ شود. در بخش باتری، اپل تاکنون پشت سر رقبای اندروید خود قرار می‌گرفت؛ اما اکنون با این بهبود قابل توجه، باتری آیفون‌های جدید چیزی از رقبای اندروید خود کم ندارد.همچنین مانند سال‌های گذشته، با معرفی آیفون‌های جدید اپل، قیمت آیفون‌های ۶ اس، ۶ اس پلاس، ۷ و ۷ پلاس هر کدام ۱۰۰ دلار کاهش یافت.تمام این مدل‌ها به نسخه‌ یازدهم iOS، که19 سپتامبر عرضه خواهد شد نیز به روزرسانی می‌شوند.اپل همچنین نسل جدید ساعت هوشمند خود را معرفی کرد. اپل واچ جدید از LTE پشتیبانی می‌کند و برای استفاده از آن دیگر نیازی به تلفن هوشمند نیست.اپل واچ جدید در دو مدل مجهز به قابلیت تماس تلفنی و LTE با قیمت ۳۹۹ دلار و بدون این قابلیت با قیمت ۳۲۹ دلار عرضه خواهد شد. اپل همچنین قصد دارد قابلیت تشخیص بیماری‌های قلبی را به ساعت هوشمند خوداضافه کند.








منبع : خراسان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار