کد خبر: ۱۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 13
همان طور که شاهد بودید، شب گذشته شرکت اپل، کنفرانس هیجان انگیزی را برگزار کرد و در آن محصولات جدید خود از جمله سه مدل آیفون جدید را رونمایی کرد. طبق انتظاری که میرفت، اپل اطلاعات جدیدی را در مورد نسخه جدید سیستم عامل iOS نیز در اختیار کاربران گذاشت و همچنین زمان عرضه ی iOS 11 را اعلام کرد. در حالی که کاربران و توسعه دهندگان از هم اکنون میتوانند نسبت به دریافت iOS 11 اقدام کنند. در این مطلب به نحوه ی دریافت این نسخه میپردازیم.
به گزارش آی تابناک : اپل انتشار بیلد Golden Master سیستم عامل iOS 11 را آغاز کرده است که در دسترس توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان عمومی نسخه ی آزمایشی قرار گرفته است. ضمن اینکه انتشار رسمی این سیستم عامل از تاریخ 19 سپتامبر مصادف با 28 شهریور آغاز خواهد شد و کاربران دستگاه های مختلف مجهز به iOS اپل که با نسخه ی جدید سازگاری دارند، به تدریج میتوانند iOS 11 را دریافت کنند. نسخه ی Golden Master بسیار نزدیک به نسخه ی رسمی است و تقریبا اکثر باگ ها در این نسخه رفع شده است به همین دلیل کاربرانی که مشتاق دریافت هر چه زودتر این بروزرسانی هستند میتوانند آن را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنند. این نسخه مشابه نسخه ای است که هفته ی گذشته به همراه اطلاعاتی در مورد دستگاه های جدید اپل که شب گذشته از آنها رونمایی شد، توسط یکی از کارمندان اپل از طریق ایمیل در اختیار سایت های 9toMac و MacRumors قرار گرفت که بعد از کنفرانس دیشب مشخص شد تمام اطلاعات درز شده صحیح و دقیق بودند.

مطمئنا چیزی که اکنون برای بسیاری از کاربران آیفون یا آیپد اهمیت دارد این است که چگونه میتوانند خیلی زود iOS 11 را بر روی دستگاه خود نصب کنند. اگر شما از این دسته افراد هستید و علاقه ای برای صبر تا هفته ی آینده ندارید میتوانید از همین امروز از طریق ثبت نام در برنامه ی Apple Beta Software Program در وب سایت اپل، نسخه ی جدید iOS را دریافت کنید. زمانی که ثبت نام را انجام دادید، کافیست این آدرس اینترنتی را با مرورگر Safari، بر روی آیفون یا آیپد خود باز کنید و مراحل را ادامه دهید. در ادامه شما پروفایلی را بر روی دستگاه مجهز به iOS خود دانلود خواهید کرد، سپس بعد از ریستارت کردن دستگاه، مستقیما به بخش بروزرسانی در منوی تنظیمات دستگاه مراجعه کنید. پیش از اینکه به مرحله ی دریافت بروزرسانی برسید، از دستگاه خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید. این کار را نیز اپل به طور کامل در وب سایت خود به صورت تصویری آموزش میدهد و کافیست بر روی این لینک کلیک کنید و طبق راهنما پیشروی کنید.

بعد از انجام مراحل بالا، iOS 11 از طریق دستگاه شما دانلود خواهد شد و زمانی که کار دریافت بروزرسانی به اتمام رسید، روند نصب آن آغاز خواهد شد که در این مرحله فقط لازم است منتظر بمانید. پس از این مرحله دستگاه شما ریستارت خواهد شد. بعد از بالا آمدن دستگاه و اتمام عملیات بروزرسانی، ممکن است لازم باشد که باری دیگر اطلاعات حساب کاربری اپل (Apple ID) خود را وارد کنید و برخی تنظیمات دستگاه خود را مجددا پیکربندی کنید. عملا مراحل بروزرسانی به آخرین نسخه ی iOS در اینجا به پایان میرسد و شما میتوانید از جدیدترین نسخه ی سیستم عامل موبایل اپل و ویژگی های جدید آن لذت ببرید. از جمله ی این تغییرات میتوان به Control Center متحول شده، اسکرین شات های بهبود یافته، سیستم چند وظیفگی قدرتمند در آیپد ها و غیره اشاره کرد. لازم به ذکر است پس از نصب iOS 11 میتوانید از برنامه ی Apple Beta Software Program خارج شوید و پروفایلی را که از قبل دانلود کرده بودید، از روی دستگاه حذف کنید. در نهایت با توجه به فاصله ی کم تا زمان عرضه ی رسمی iOS پیشنهاد میشود که منتظر نسخه ی نهایی بمانید تا از بابت عدم وجود باگ، مطمئن تر شوید.

 

منبع: The Verge
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار