کد خبر: ۱۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 11
همان‌طور که می‌دانید، چندی پیش بود که سامسونگ جدیدترین دستاورد خود را رسما رونمایی کرد و یک‌بار دیگر به همگان نشان داد که حتی با وجود مشکلات ایجاد شده برای گلکسی نوت 7، نه‌تنها قصد ندارد گوشی‌های پرطرفدار سری نوت را کنار بگذارد بلکه پرچمدار سال جاری سامسونگ، قدرتمندتر و زیباتر از همیشه پا به عرصه رقابت گذاشته است.
به گزارش آی تابناک : باتوجه به مشکلات نسل پیشین این غول دنیای تکنولوژی، سازنده هر آنچه که داشت در گلکسی نوت 8 قرار داد تا بتواند بازگشتی رویایی را با این عضو جدید خانواده نوت رقم بزند و گزارش‌ها حاکی از آن است که تا به امروز این خواسته سامسونگ برآورده شده و گلکسی نوت 8 فروش بیشتری را نسبت به دیگر همتایان خود تجربه کرده است.

در این مقاله قصد داریم با 5 ویژگی منحصر به‌ فرد و فوق‌العاده گلکسی نوت 8 آشنا شویم و به شما بگوییم چرا این پرچمدار از ارزش خرید بالاتری نسبت به دیگر رقبا برخوردار است. تا پایان با آی‌تی‌رسان همراه باشید…

1. بهره‌گیری از دوربین دوگانه

کهکشانی تازه از راه رسیده سامسونگ، اولین اسمارت‌فون این کمپانی است که از یک دوربین دوگانه بهره می‌برد و از آنجایی که تقریبا همه پرچمداران این کمپانی امتیاز بالایی را در بخش دوربین دریافت می‌کنند، باید گفت که بدون شک این بخش نیز یکی از نقاط قوت مشهود این پرچمدار است.

دوربین این گوشی هوشمند به دو لنز 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و f/2.4 مجهز شده که دوربین اول قادر به گرفتن تصاویر عریض با فوکوس خودکار است و دوربین دوم هم به کاربر اجازه می‌دهد که عکس‌های تله‌فوتو خارق‌العاده‌ای را ثبت کند. علاوه بر این، دوربین نوت 8 می‌تواند با یک‌بار لمس شاتر، دو تصویر مجزا (همراه با قابلیت‌های ذکر شده) را گرفته و نیازی نیست همانند دیگر اسمارت‌فون‌های بازار بین دوربین‌ها سوییچ کنید.

نکته مهم دیگر، استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال در هردو لنز دوربین و توانایی بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری است. همچنین دوربین گلکسی نوت 8 زوم دیجیتال 10 برابری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و سنسور دوم دوربین این محصول امکان تغییر عمق میدان دید را نیز برای کاربر فراهم می‌کند تا هنگام ثبت یک تصویر یا پس از گرفتن آن، به‌راحتی عمق میدان را تغییر داده و به نتیجه دل‌خواه خود برسد.

حال اگر به همه امکانات ذکر شده در کنار هم نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که با چه اسمارت‌فون قدرتمند و فوق‌العاده‌ای در بخش دوربین روبرو هستیم.

2. حافظه رم بالا

پیش از این، بهره‌گیری از 4 گیگابایت حافظه رم به کاربران نوید عملکردی روان و دلنشین را می‌داد و حتی در حال حاضر نیز کمتر اپلیکیشنی را می‌توان یافت که بتواند این میزان از حافظه رم را به‌طور کامل اشغال کند. اما سامسونگ در گلکسی نوت 8 از همه جهات یک قدم رو به جلو برداشته و با مجهز ساختن گلکسی نوت 8 به 6 گیگابایت حافظه رم، مطمئنا تا چند سال آینده این گوشی یکی از قدرتمند‌ترین دستگاه‌های بازار در زمینه بازی و عملکرد چند رسانه‌ای است.

با این میزان از رم، کاربران حرفه‌ای می‌توانند با خیال آسوده، از اجرای همزمان چند اپلیکیشن لذت برده و تجربه‌ای روان و بدون لگ را هنگام کار با گوشی مشاهده کنند. از طرفی این قابلیت به عنوان وجه تمایزی مهم در مقایسه با حافظه رم کمتر گلکسی S8 و S8 پلاس خودنمایی می‌کند.

3. قلم S Pen

با این‌که چند سالی می‌شود که قلم هوشمند به یک پای ثابت، تمامی پرچمداران سری نوت کره‌ای‌ها تبدیل گشته، اما در هشتمین کهکشانی این خانواده همه‌چیز دقیق‌تر و کاربردی‌تر شده است.

نوشتن روی صفحه خاموش و اضافه شدن چند کارایی جدید تنها امکاناتی نخواهند بود که گلکسی نوت 8 در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. بلکه حالا با قلم S Pen می‌توانید یک "پیام زنده” را روی نمایشگر دستگاه بنویسید و نتیجه را پس از اعمال افکت دل‌خواه، به‌‌صورت یک فایل گیف در نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

از طرفی این قلم به‌خاطر افزایش حساسیت، بیشتر از همیشه حس یک قلم واقعی را برای کاربر تداعی کرده و طراحی با آن لذت‌بخش‌تر از قلم نسل‌های پیشین این فبلت شده است. همچنین کاربر قادر است، نوشته‌ای خاص را برای ویرایش آسان، در بخش نمایشگر همیشه روشن این فبلت ضمیمه کند.

علاوه بر موارد فوق،‌ با نزدیک کردن قلم S Pen گلکسی نوت 8 به عبارت‌هایی که به زبان خارجی نوشته شده‌اند، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن ترجمه آن‌ها را مشاهده کنید و در حقیقت، بدون هیچ هزینه اضافه‌ای همیشه یک مترجم هوشمند همراه خودتان داشته باشید.

4. قابلیت‌های جدید در قسمت خمیده نمایشگر

حدودا سه سال از اولین اسمارت‌فون کمپانی سامسونگ که از نمایشگر خمیده بهره می‌برد، می‌گذرد و این قابلیت علاوه بر خاص و زیبا ساختن گوشی حالا کاربردی‌تر شده و امکانات متنوعی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

نمایشگر خمیده محصول مورد نظر، این امکان را دارد که کاربر دو اپلیکیشن دل‌خواهش را به‌صورت برنامه‌های جفت شده، (App Pairing) در پنل Edge قرار داده و با لمس آیکون آنها، هردو برنامه به‌شکل همزمان و در کنار یکدیگر اجرا شوند.

یکی‌دیگر از نقاط قوت موبایل‌های این سازنده رابط کاربری اختصاصی سامسونگ است که برخلاف سال‌های گذشته با صرف نظر از قابلیت‌های غیرمفید به یک پوسته سبک و مجهز به امکانات کاربردی از جمله: فولدر امن، نصب دو نسخه از یک اپلیکیشن و… تبدیل گشته است.

5. قابلیت‌های کاربردی مهمی که شاید کمتر به چشم بیایند!

سامسونگ آن‌قدر گلکسی نوت 8 را مجهز ساخته، که حتی ممکن است برخی قابلیت‌های متنوع این محصول آن طور که باید، مورد توجه قرار نگیرند. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، اسکنر عنبیه چشم، سنسور اثر انگشت، بلوتوث نسل 5، روش‌های مختلف تامین امنیت موبایل و بهره‌گیری از هدفون AKG چند مورد از ویژگی‌های جذاب این دستگاه بوده که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آنها عبور کرد.

همچنین قابلیت پخش محتوای HDR، استفاده از سخت‌افزار به‌روز و مقاومت دربرابر آب نیز از دیگر مشخصات پرچمدار سری نوت در سال جاری است و در آخر باید افزود که اگر قصد خرید یک گوشی تمام عیار را دارید، حتما جدیدترین دستاورد سامسونگ در لیست اسمارت‌فون‌های انتخابی خود قرار دهید.






منبع : آی تی رسان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار