کد خبر: ۱۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 10
دادگاه فدرال ایالات متحده در سن دیگو روز 7 سپتامبر حکم داد که شرکت اپل دادخواست خارجی علیه شرکت کوال کام می تواند ادامه یابد در حالی که اختلافات این شرکت در ایالات متحده اتفاق می افتد.
به گزارش آی تابناک، کوالکام و اپل در دادگاه فدرال نسبت به صدور مجوز Qualcomm برای تراشه های مودم، که اتصال داده های تلفن همراه را به دستگاه هایی مانند آیفون ارائه می دهند، روبرو هستند.

از آنجایی که این تراشه ها در صنعت تلفن همراه استاندارد شده است، Qualcomm  مجوز آنها را در شرایط عادلانه ارائه می دهد. اپل ادعا کرده است که Qualcomm قیمت های ناعادلانه ای را برای این فناوری می پردازد و درگیر فعالیت های ضد رقابت است.

شکایت اپل از کوالکام

 کوالکام به تازگی اعلام کرده است که شرایط عادلانه ای برای بخش هایی از فن آوری ارائه می دهد که در آن مسئولیت دارد که این کار را انجام دهد و در قبال حقوق خود برای تعیین قیمت های ثبت اختراعات که قوانین استاندارد آنها را محدود نکرده است.

کوالکام به دنبال دستورالعمل ضد کیفی علیه اپل بود که قصد دارد به طور موقت 11 پرونده متفاوت را علیه کوالکام و شرکتهای تابعه آن در انگلیس، ژاپن، چین و تایوان متوقف کند.
 
اما قاضی گونزالو کوریل در مقابل کوالکام حکم کرد و اظهار داشت که اپل می تواند با آن اقدامات در حالی که پرونده آمریکا در حال انجام است، ادامه دهد.

به گفته قاضی "اعلامیه های اپل واضح است که به دنبال شکایت از مجوز های ثبت اختراع کوالکام و قلمرو رفتار ضد رقابتی با این قلمرو است." "در حالی که کوالکام ممکن است به این استراتژی دادرسی شکایت کند، دادگاه نتیجه گیری نخواهد کرد که اعمال حقوق اپل در قوانین خارجی ناخوشایند است."

کریستین تریمبل، معاون رئیس امور عمومی در کوالکام، در بیانیه ای گفت، "در حالی که ما از قوانین امروز نا امید می شویم، متوجه می شویم که این حرکت ها شامل موانع رویه ای شدید است."

کوالکام همچنین با یک شکایت ضد تراست از سوی کمیسیون تجاری فدرال ایالات متحده مواجه است. در همین حال، چهار نفر از تولیدکنندگان قرارداد اپل به شکایت کوالکام در مورد اتهامات ضد تروریستی پرداختند و اپل این پرونده را پیوست کرده.

پایان پیام/ سلیمانی فر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار