کد خبر: ۱۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 10
اخیراً پاناسونیک اعلام کرده است که تصمیم به تولید نسل بعدی دیسک های نوری گرفته است. این کمپانی پروژه ی خود را با شرکت سونی آغاز کرده و تاکنون توانستند با همکاری یکدیگر ظرفیت دیسک های نوری را به 500 گیگابایت افزایش دهند.

به گزارش آی تابناک : پاناسونیک قصد دارد تا در این تولیدات ظرفیت دیسک های نوری را به 1 ترابایت برساند. این دیسک ها Archival disc نام دارند و پاناسونیک ادعا کرده است که این محصول تا بیش از 100 سال از اطلاعات نگهداری خواهد کرد. ظرفیت بالای این دیسک های نوری به دلیل کوچک کردن حفره ها و بهبود طول موج لیزر ها امکان پذیر شده است. پاناسونیک در Archival Disc، از 2 فناوری جدید برای جای دادن 300 گیگابایت در هر دیسک استفاده کرده است.

این دیسک های نوری با تکنولوژی پردازش سیگنال، دارای پتانسیل بالا برای ذخیره سازی هستند. بر اساس بررسی ها، تا سال 2026 ظرفیت هارد دیسک ها 7 تا 15 درصد و ظرفیت دیسک های نوری 30 تا 46 درصد بهبود خواهد یافت. همچنین آزمایش هایی برای افزایش طول عمر این محصولات نیز در نظر گرفته شده است و ادعا میشود که دیسک ها تا بیش از 100 سال در شرایط مختلف از اطلاعات نگه داری خواهند کرد و این در حالی است که طول عمر هاردیسک ها و نوار های مغناطیسی 10 سال یا کمی بیشتر است.

نکته ی جالب دیگر این است که دیسک های نوری نیازی به عملیات خنک سازی و تجهیزات سخت افزاری نخواهند داشت همچنین میزان مصرفانرژی و هزینه های خرابی سخت افزاری نیز کاهش می یابد. برای مثال اگر حجم 1 پتابایت داده به مدت 20 سال در یک هارد دیسک ذخیره شود انرژی و هزینه ی زیادی را مصرف خواهد کرد در حالی که دیسک نوری نیمی از این هزینه را برای ذخیره سازی داده های خود نیاز دارد. این کمپانی در این محصول از تکنولوژی " Crosstalk-cancelling technology"  به معنی فناوری لغو لغزش استفاده کرده است که این تکنولوژی از ایجاد سر و صدا جلوگیری خواهد کرد و با کیفیت بالایی به پخش داده ها خواهد پرداخت.






منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار