کد خبر: ۱۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 10
مسابقات ایده بازار دریایی سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی توسط دبیرخانه آن، مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر در آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : این مسابقات به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت طی سه بخش‌ اصلی شامل برگزاری سه عنوان کارگاه آموزشی، ارائه کوتاه سه‌دقیقه‌ای ایده‌های منتخب و ارائه شفاهی ایده‌های نهایی در قالب پرده نمای مشخص‌شده  و بیان فرصت‌ها و چالش‌های موجود در حوزه صنعت دریایی برای شرکت‌کنندگان که قالبا از کارآفرینان و صاحبان صنایع دریایی و سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی دریایی هستند ارائه می‌شود. 

مجید یوسفی دبیر دومین دوره مسابقات ملی ایده بازار دریایی گفت: مسابقات ایده پردازی در سرتاسر دنیا،  به‌منظور گردآوری و تسریع ورود ایده‌ها به بازار تولید محصولات، با موضوعات مختلف شکل‌گرفته‌اند تا جریان تبدیل ایده به پدیده و درنهایت ورود به بازار را تسهیل و تسریع کنند ازاین‌رو دومین دوره این مسابقات توسط دبیرخانه مرکز رشد نوشهر و با اعمال تغییراتی در راستای کاربردی کردن ایده‌ها و حمایت بیشتر از تجاری‌سازی آن‌ها، توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر و پارک علم و فناوری مازندران  در سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت برگزار خواهد شد. 

دبیر دومین دوره مسابقه ملی ایده بازار دریایی بابیان اینکه این مسابقه در راستای تجاری‌سازی و کاربردی کردن ایده‌ها برنامه‌ریزی‌شده است گفت: مسابقه ایده بازار دریایی در راستای شناسایی افراد دارای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در حوزه دریایی و تلاش برای حمایت از تجاری‌سازی در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود و این برای اولین بار است که بخش دانش‌آموزی به جشنواره و رقابت ایده بازار اضافه می‌شود.

یوسفی بابیان اینکه  امروزه ایده پردازی و نوآوری، انقلابی بزرگ در حوزه‌های کارآفرینی و ظهور کسب‌وکارهای نوپا در جهان به وجود آورده است گفت:  اولویت اصلی دبیرخانه مسابقه ایده بازار علاوه بر برگزاری ایده بازار استانی، حضور پررنگ صنایع دریایی و سازمان‌های خصوصی در ارائه نهایی ایده‌ها است تا با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی مانند موسسه رده‌بندی ایرانیان، پارس نفتون ایرانیان و.. و حضور شرکت ملی نفت‌کش، کشتیرانی جمهوری اسلامی و صنایع دفاعی مانند نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی ارتباط مستقیم بین ایده پردازان و صنعت ایجاد کنیم. 

وی  با اشاره به برگزاری این‌گونه مسابقات ایده بازار در سطح کشور ازجمله دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اسفندماه 95 و دانشگاه بندرعباس در اردیبهشت‌ماه 96 تاکید نمود برنامه‌ریزی‌های مناسبی جهت برگزاری مستمر مسابقه ایده بازار با همکاری معاونت علمی انجام‌شده است تا این مسابقه با محوریت و موضوعیت سواحل مکران در آذرماه امسال و بعد از برگزاری ایده بازار سومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت در دانشگاه قم برگزار شود. مجید یوسفی در ادامه تأکید نمود ایده‌های مطرح‌شده بايد جدید و غیرتکراری بوده و نباید درگذشته ایده مشابهی از آن در کشور ارائه‌شده باشد،در ضمن بايد در راستاي توسعه و رونق صنعت دريايي داخلي باشند، همچنین طرح اقتصادی و توجیهی مناسبی برای تولید نمونه‌های آن داشته باشد.

دبیر مسابقه ملی ایده بازار در ادامه  با اشاره به اینکه ایده‌های با فناوری بالا و خدمات نوين داراي امتياز مثبت هستند، اضافه کرد: ایده‌های دارای نمونه اولیه دارای امتیاز ویژه هستند. 

بر اساس این گزارش، رویداد بخش مسابقات ایده بازار سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت در سه روز متوالی از 9 الی  11 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود در این بخش






منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار