تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 09
بر اساس گزارش سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران، رگولاتوری مطالعه درباره چگونگی اصلاح نظام تعرفه‌ای اینترنت را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش آی تابناک : حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد: «بررسی نظام تعرفه اینترنت مطابق با خواسته‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است و رگولاتوری مطالعه درباره چگونگی اصلاح نظام تعرفه‌ای اینترنت را بررسی می‌کند و پس از مطالعه کامل و بررسی‌های کارشناسی، نتایج آن به کمیته تنظیم مقررات و ارتباطات اعلام می‌شود.»

اردیبهشت ماه امسال دولت یازدهم در 2 مرحله تعرفه اینترنت را حدود 50 درصد کاهش داد و با هم کدسازی، هزینه تلفن ثابت را به‌ویژه در شهرهای کوچک پایین آورد.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، نرخ اینترنت ثابت در سال 1392 برابر 34 هزار و 287 ریال بود که اکنون به 15 هزار و 400 ریال رسیده است.

نرخ اینترنت ثابت در شهرستان‌ها نیز در سال 1392 برابر 35 هزار و 236 ریال بود که به 9 هزار و 60 ریال کاهش یافت.

با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هزینه استفاده از اینترنت در محتوای داخلی کاهش چشمگیر یافته و در برخی خدمات نظیر فیلیمو یا آپارات رایگان شده است.

سرپرست رگولاتوری در ادامه درباره ادعای مطرح شده از سوی یکی از اپراتورهای دارنده پروانه «ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (اف.سی.پی- FCP) » مبنی بر همکاری نکردن شرکت مخابرات ایران با این اپراتور گفت: «هنوز چنین گزارشی به سازمان ارائه نشده است اما رگولاتوری در برخورد با تخلف‌‌های اینچنینی، کوتاهی نخواهد کرد و به طور حتم رسیدگی می‌کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس هیات مدیره یک شرکت ارائه کننده خدمات اینترنتی ششم شهریورماه امسال از همکاری نکردن شرکت مخابرات ایران برای اتصال فیبر نوری این شرکت با تجهیزات مخابرات انتقاد کرد.






منبع : تسنیم 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار