کد خبر: ۱۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 09
در هفته های گذشته خبر حذف اپلیکیشن های فارسی از اپ استور توسط اپل جنجالی های زیادی به پا کرد. کمپین های به راه افتاد برای توقف حذف برنامه ها و حتی وزیر ارتباطات هم اعلام کرد که این موضوع پیگیری حقوقی خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : صرف نظر از اینکه هیچکدام از این پیگیری ها تا این لحظه به جوابی نرسیده، انتظار میرفت که آتش خشم کاربران از این اقدام اپل رفته رفته فرو نشیند. روز گذشته اما گوگل نیز قدم در راه اپل گذشت و تنها سه روز پس از قطع سرویس Google Analytics برای استارتاپ های ایرانی، شروع به حذف اپلیکیشن های فارسی از گوگل پلی کرد.

به نظر میرسد که دو اپلیکشن درخواست خودرو ایرانی، یعنی اسنپ و تپسی اولین قربانیان این اقدام گوگل هستند. این برنامه ها از جستجوی فروشگاه گوگل حذف شده اند و زمانی که بر روی لینک دانلود آنها از گوگل پلی کلیک میکنید، با پیغام عدم وجود لینک روبرو می شویم.

در حال حاضر دلیل این اقدام گوگل مشخص نیست و اینکه چرا تنها این دو اپلیکیشن از فروشگاه حذف شده اند. در وضعیت فعلی این که چه سیاستی پشت پرده این اقدام گوگل بود را کسی نمیداند، اما به محض دسترسی به اخبار جدید در این رابطه آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.






منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار