کد خبر: ۱۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 07
مدتی پیش شنیدیم که مدل 512 گیگابایتی آیفون 8 ممکن است قیمتی معادل 1199 دلار داشته باشد که در قیاس با مدل 64 گیگابایتی گلکسی نوت 8 سامسونگ با قیمت 929.99 دلار، تفاوتی حدودا! 300 دلاری مشاهده می شود. بنابر گزارش تازه مینگ-چی کو، تحلیلگر شهیر موسسه KGI Securities، هزینه پرداختی اپل به سامسونگ بابت تولید پنل های OLED، یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت آیفون جدید است.

به گزارش آی تابناک : این پنل های تازه، تا دو برابر هزینه بیشتری نسبت به پنل های LCD خانواده آیفون 7 و نیز خانواده آیفون 77 اس که همراه با آیفون نسل بعد معرفی می شود روی دست اپل می گذارد. به عبارت دیگر، گفته می شود اپل برای هر پنل OLED تامین شده از سوی سامسونگ، مجبور به پرداخت 120 الی 130 دلار است اما این هزینه برای پنل های LCD اشاره شده در بالا، به 45 الی 55 دلار می رسد.

از آن جایی که سامسونگ در حال حاضر تامین کننده انحصاری این پنل ها برای اپل به شمار می رود، کمپانی ساکن کوپرتینو به سختی دنبال تامین کننده ای دیگر مانند ال جی نیز هست. همکاری با یک تامین کننده دیگر، نه تنها خیال اپل را از عدم کمبود نمایشگرهای OLED راحت می کند، بلکه می تواند به رقابت میان دو تامین کننده منجر گردد و هزینه های اپل را کاهش دهد.

نمایشگرهای OLED سامسونگ، از لمس سه بعدی پشتیبانی نمی کنند زیرا مانند نمایشگرهای LCD قادر به پاسخدهی بسته به میزان فشار نیستند. KGI می گوید این مسئله یکی از دلایلی بوده که اپل را از تعبیه سنسور Touch ID در زیر نمایشگر منصرف کرده است. به تبع همین، آیفون 8 (یا آیفون اکس یا آیفون ادیشن) به جای Touch ID از سیستم تشخیص چهره سه بعدی بهره می برد که به کمک دوربین سلفی، قفل دستگاه را باز می کند.







منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار