کد خبر: ۱۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 07
کمپانی سگا به تازگی بازی کلاسیک Golden Axe را از طریق سرویس SEGA Forever برای اندروید و آیفون عرضه کرده است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

به گزارش آی تابناک : اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی را می‌توان دوران پادشاهی بلامنازع سبک Beat 'Em Up در میان بازی‌های ویدیویی نامید. اگر چه که به نوعی باید شروع موفقیت این ژانر بازی را مدیون بازی Double Dragon بدانیم ولی اینبازی Golden Axe بود که در زمان انتشار خود در سال ۱۹۸۹ برای اولین بار از تمام پتانسیل سبک  Beat 'Em Up  استفاده کرد و خاطراتی را برای گیمرها رقم زد که هنوز هم فراموش ناشدنی هستند. در واقع این سگا بود که با ترکیب کردن افسانه‌های اساطیری و داستانی جذاب و سبک Beat 'Em Up، توانست بازی‌ای را تولید کند که بازی‌های آرکید را برای همیشه دگرگون کرد.

بازی موبایل Golden Axe

قبل از این که به معرفی بازی Golden Axe بپردازیم لازم است تا تعریف دقیقی از سبک Beat 'Em Up داشته باشیم. سبک Beat 'Em Up که قالبا در میان بازی‌های دستگاه‌های آرکید رواج داشته است به بازی‌های دوبعدی‌ای گفته می‌شود که در آن شخصیت اصلی بازی معمولا از چپ به راست حرکت می‌کند و در مسیر پیش‌رویش با انواع و اقسام دشمنان گوناگون روبه‌رو خواهد شد و با شکست دادن آن‌ها و گذراندن مراحل مختلف، داستان بازی را پیش خواهد برد.

اگر می‌خواهید سفری نوستالژیک به خاطرات دوران کودکی خود داشته باشید، به هیچ عنوان بازی کلاسیک Golden Axe را از دست ندهید

داستان بازی Golden Axe از این قرار است که شخصیتی خبیث به نام Death Adder، پادشاه و شاهزاده را ربوده است و هر کس و هر چیزی را که بر سر راهش قرار بگیرد، نابود خواهد کرد. حال این وظیفه‌ی شماست که به مصاف او بروید و با نجات دادن پادشاه و دخترش، دوباره صلح و آرامش را به جهان باز گردانید. این بازی ابتدا برای دستگاه‌های آرکید عرضه شده بود که بعدها سگا نسخه‌ای از آن را برای کنسول جنسیس هم عرضه کرد که با استقبال کم نظیری مواجه شد. نسخه‌ای که از طریق سرویس SEGA Forever عرضه شده است، در واقع نسخه‌ی شبیه‌سازی شده از ورژن کنسولی بازی Golden Axee است که اندکی با ورژن آرکید آن تفاوت داشت؛ تفاوت‌هایی نظیر اضافه شدن حالت‌های Duel و Beginner که در نسخه‌ی موبایلی Golden Axe نیز گنجانده شده‌اند. بازی سه شخصیت مختلف دارد که هر کدام از آن‌ها توانایی‌های مخصوص به خود را دارا هستند. حتی پس از گذشت این همه سال از زمان انتشار بازی Golden Axe، گیم پلی درگیرکننده‌ی و اعتیادآور آن می‌تواند باز هم شما را به خود مجذوب کند و شما را ساعت‌ها پای گوشی موبایل‌تان نگه دارد. لازم به ذکر است که این بازی به صورت رایگان عرضه شده است اما اگر می‌خواهید تبلیغات سگا را حذف کنید مجبور خواهید بود تا مبلغ ۱.۹۹ دلار پرداخت کنید. با پرداخت این مبلغ علاوه بر خذف تبلیغات، قادر خواهید بود تا پیشرفت خود در بازی را به صورت آفلاین ذخیره کنید تا دیگری نیازی به اتصال همیشگی اینترنت نداشته باشید.

بازی موبایل Golden Axe

اگر چه که سبک Beat 'Em Up امروزه جایی در میان بازی‌هایی رایانه‌ای ندارد اما تجربه دوباره‌ی بازی Golden Axe خالی از لطف هم نیست. اگر سگا امکان بازی دونفره را که در نسخه‌ی کنسولی بازی وجود داشت به بازی اندروید و آیفونGolden Axe هم اضافه می‌کرد، حتی می‌توانستیم فارغ از حس نوستالژیکی که این بازی به بازیکن القا می‌کند، از Golden Axe به عنوان یک بازی موبایلی دوست‌داشتنی امروزی یاد کنیم. اما به هر حال هرچه که باشد تجربه دوباره‌ی Golden Axe پس از مدت‌ها، آن قدر شیرین و دوست داشتنی است که آن را به تمام علاقمندان به بازی‌های قدیمی سگا توصیه می‌کنیم. اگر می‌خواهید سفری نوستالژیک به خاطرات دوران کودکی خود داشته باشید، به هیچ عنوان بازی کلاسیک Golden Axe را از دست ندهید.







منبع : زومجی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار