کد خبر: ۱۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 06
پس از اینکه مشخص شد دونالد ترامپ در پی لغو برنامه‌ی داکا است، بسیاری از متخصصان سیلیکون ولی نظیر ساتیا نادلا و تیم کوک با این تصمیم مخالفت کردند.تقریبا تمام متخصصان حوزه‌ی فناوری به تصمیم دونالد ترامپ برای لغو برنامه‌ی داکا واکنش نشان داده‌اند. برنامه‌ی DACA در سال ۲۰۱۲ توسط باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده‌ی آمریکا امضا شد.

به گزارش آی تابناک : بر اساس این برنامه، افراد مهاجری که در سنین کودکی به کشور آمریکا مهاجرت کرده باشند، در  صورت شناسایی به‌سرعت از کشور اخراج نمی‌شوند و فرصتی دوساله در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانند موقعیت خود را بهبود ببخشند و از طریق دریافت ویزای کار در آمریکا اقامت داشته باشند.

شماری از افراد شناخته‌شده در حوزه‌ی فناوری که از مدیران کمپانی‌های مطرح هستند، با انتشار بیانیه‌هایی پا را فراتر گذاشته و علاوه بر اعلام مخالفت، از ایستادگی در برابر این تصمیم نیز سخن به میان آورده‌اند. مایکروسافت و اپل جزو کمپانی‌هایی هستند که به‌صورت تمام‌قد در برابر تصمیم احتمالی دونالد ترامپ ایستاده‌اند. بر اساس مواضع این دو کمپانی، افرادی که در کودکی وارد کشور آمریکا شده‌اند، باید حق کار در این کشور را نیز داشته باشند.

برد اسمیت، مدیر ارشد حقوقی مایکروسافت، با انتشار پستی در وبلاگ خود چنین اظهار نظر کرده است:

درصورتی‌که کنگره‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا نتواند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد، کمپانی ما تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا از حقوق کارمندانش در برابر این تصمیم دفاع کند.

اسمیت همچنین به این نکته اشاره کرده است که در صورت لغو برنامه‌ی داکا، مایکروسافت تمام هزینه‌های حقوقی مورد نیاز برای دریافت ویزای کار و اقامت این افراد در آمریکا را پرداخت خواهد کرد. بر اساس اطلاعات موجود، بیش از ۳۹ نفر در مایکروسافت مشغول به کار هستند که در سن کودکی به‌صورت غیر قانونی وارد کشور آمریکا شده و هم‌اکنون در مایکروسافت به کار مشغول‌اند.

ساتیا نادلا نیز با انتشار پستی در لینکدین، موضع مشابهی در پیش گرفته است. تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز به شکل مشابهی تصمیم دونالد ترامپ برای لغو برنامه‌ی داکا را مورد انتقاد قرار داده است. تیم کوک اعلام کرده که با رفع نیازهای این افراد، از اقدامات لازم برای گرفتن ویزای این افراد پشتیبانی خواهد کرد. کوک با انتشار توییتی اعلام کرده است که در کنار کارکنان اپل که شامل برنامه‌‌ی داکا می‌شوند، قرار دارد.

سایر کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری نظیر فیسبوک، آمازون، تسلا، اوبر و گوگل نیز در کنار کمپانی‌های دیگر از کنگره‌ی آمریکا خواسته‌اند که ا‌ز قانون داکا در برابر تصمیم دونالد ترامپ دفاع کنند. هرچند این کمپانی حرفی از حمایت همه‌جانبه از کارکنان مشمول این برنامه نزده‌اند؛ اما نامه‌ای به کنگره‌ ارسال کرده‌‌اند که بر اساس آن از نمایندگان کنگره خواسته‌اند در برابر تصمیم ترامپ برای لغو این برنامه دفاع کنند.






منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار