کد خبر: ۱۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 06
این فرمان نقش یک هوش مصنوعی روی کنسول را بازی می‌کند و تعامل خوبی با دستورات صوتی راننده ایجاد خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : جگوار در این هفته، درهای یک مدل فناورانه خود را برای مردم باز خواهد کرد و ما می‌توانیم، شاهد یکی از جذابیت‌های آینده این خودروسازی یا همان فرمان‌های ویژه روی خودروهای لندنی باشیم.

این فرمان « سیر » نامیده می‌شود و به نوبه خود یک مدل مفهومی است. قرار است خودروسازی انگلیسی روی مدل‌های مفهومی آینده‌اش از این مدل بهره ببرد.

فرمان جدید جگوار تنها شکل و شمایل جدید ندارد و عملکردهای جالبی ارائه می‌دهد. این فرمان نقش یک هوش مصنوعی روی کنسول را بازی می‌کند و تعامل خوبی با دستورات صوتی راننده ایجاد خواهد کرد. هدف از خلق این فرمان ایجاد یک دستیار شخصی است که در هنگام حرکت یا از خانه بسیاری از فرامین راننده را اجرائی کند. علاوه بر این جگوار تشریح کرده که تکنولوژی به کار رفته روی فرمان باعث ارتباط خودرو به خودرو در حرکت شده و رل یک سرویس اشتراک اطلاعات را بازی می‌کند. این تنها بخشی از سرویس اطلاعاتی خودروهای جگوار است که به رانندگان آینده تعلق می‌گیرد.

در سال‌های اخیر خودروسازان به ساخت و پرداخت اپلیکشین‌ها و برنامه‌های زیادی در خصوص کارکرد بهتر خودروها پرداخته‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد از راه دور و با استفاده از تلفن یا گجت‌های هوشمند به کنترل برخی از قسمت‌های خودرو مثل قفل کردن یا بررسی بخش‌های فضای داخلی بپردازند. اما جگوار برای اولین بار یکی از بخش‌های خودرو را برای انجام وظایفی خاص برگزیده که یک برنامه نرم‌افزاری کاربردی به راحتی از روی تلفن هوشمند از پس آن برمی‌آید.

البته ظاهر فرمان هنوز هم قطعی به نظر نمی‌رسد اما جگوار پیش از این روی اتومبیل‌های مفهومی از یک فرمان کوچک غیر گرد و دایره‌ای استفاده کرده است. با این وجود فرمان آتی جگوار قابلیت‌های ارتباطی زیادی را از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل فرمان باید به اندازه‌ای باشد که بتواند فناوری‌های ویژه تحلیل و جمع‌آوری اطلاعات روی خود جای دهد، بنابراین و باتوجه به بیانیه جگوار، انتظار شکل و شمایلی متفاوت از فرمان ارائه شده در جگوارهای آتی را خواهیم داشت.





منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار