کد خبر: ۱۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 05
شرکت کانادایی مگنا اعلام کرد با معرفی پلت‌فرم رانندگی خودران در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، به جمع سازندگان خودروهای خودران می‌پیوندد.

به گزارش آی تابناک : به نظر می‌رسد طیف گسترده‌ای از خودروسازان، تأمین‌کنندگان و شرکت‌های فناوری به‌شدت تلاش می‌کنند تا پلت‌فرمی برای خودروهای خودران تولید کنند. در حال حاضر شرکت مگنا هم با معرفی پلت‌فرم خودران اختصاصی در نمایشگاه فرانکفورت، به این رقابت می‌پیوندد.

پلت‌فرم خودران جدید مگنا به نام MAX4، پلت‌فرمی است که توانایی رانندگی مستقل سطح ۴ را برای خودرو فراهم می‌کند. وسایل نقلیه در این سطح از فناوری، می‌توانند بدون کمک راننده، به‌طور مستقل تصمیم بگیرند. بر خلاف بسیاری از سیستم‌های خودران دیگر، پلت‌فرم MAX4 دوربین‌ها، سیستم تشخیص و ردیابی به کمک نور (لیدار)، حسگرهای اولتراسونیک و پلت‌فرم محاسباتی را در بدنه‌ی خودرو ادغام می‌کند. با این تفاسیر، پلت‌فرم جدید مگنا مانند خودروهای خودران رقیب (گوگل، اوبر و ...) حسگرهای زیادی به سقف خودرو اضافه نمی‌کند یا در فضای داخلی حسگر دیگری قرار نمی‌گیرد.

مگنا ادعا می‌کند پلت‌فرم جدید این شرکت با نمونه‌ی دیگر سازندگان خودروهای خودران نیز سازگار است. این پلت‌فرم انعطاف‌پذیر، قابل ارتقاء و قابل تولید در تیراژ بالا است؛ به‌علاوه نیاز به انرژی کمتری نسبت به سایر پلت‌فرم‌ها دارد.

جیپ گرند چروکی با فناوری خودران مگنا

سوامی کوتاگیری، مدیر ارشد فناوری مگنا، می‌گوید:

تمرکز ما بر توسعه‌ی راه‌حل‌هایی است که بتواند انعطاف‌پذیری را در فناوری خودران ادغام کند و بتواند چارچوب مناسبی برای استفاده از فناوری سطح ۴ خودران در خودروهای بازار پیشنهاد بدهد.

مگنا این پلت‌فرم را روی خودروی جیپ گرند چروکی قرار داده است. رانندگان می‌توانند کنترل این خودرو را در حالت‌های خودران یا دستی قرار دهند و با فشار دادن یک دکمه، حالت رانندگی مستقل را فعال یا غیر فعال کنند. همچنین بسیار شبیه به یک سیستم کروز کنترل، فشار دادن پدال ترمز نیز این ویژگی (حالت رانندگی خودران)‌ را غیر فعال می‌کند.

در فضای فناوری خودران، شرکت‌های زیادی در حال رقابت هستند. به‌عنوان مثال بیامو، اینتل، موبایل آی، FCA و دلفی برای ساخت یک پلت‌فرم خودران صنعتی که بتواند برای خودروهای مختلف استفاده شود، همکاری می‌کنند. گوگل با خودروی خودران ویمو که در حقیقت یک محصول جانبی است، مدتی طولانی روی فناوری خودران کار کرده است؛ زیرا برخی از سازندگان خودرو و حتی شرکت‌هایی مانند اوبر که در زمینه خدمات اشتراک تاکسی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این خودروها و پلت‌فرم خودران آن استفاده کنند.

در ادامه شما را به تماشای تیزر عملکرد پلت‌فرم MAX4 در خودروی جیپ گرند چروکی دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود


منبع : موتورترندز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار