کد خبر: ۱۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 03
زمانی که از شرکت های مختلف با ما تماس می گیرند و از ما این سوال را می پرسند که مزایای تولید محتوای آموزشی چیست، من برای آن ها ۴ مورد را توضیح می دهم. البته تولید محتوای آموزشی مزایای بسیار زیادی دارد، اما به نظر من این ۴ مورد، اصلی ترین موارد هستند.
به گزارش آی تابناک : تولید محتوا اگر اصولی انجام شود بهترین شیوه تبلیغات است. شما مدیر شرکت یا بازاریاب محترم، به جای اینکه میلیون ها تومان هزینه برای تبلیغات بنری یا بیلبورد صرف کنید، روی تولید محتوای آموزشی، ارزشمند و با کیفیت کار کنید. علاوه بر این شما می توانید با یک سفارش ترجمه برای محتوای آموزشی خود آن را جهانی بکنید.

منظورم از تولید محتوای اصولی این است که در آن باید چند معیار رعایت شود:

۱. اولین مورد این است که باید از نظر گوگل کاملا بهینه باشد. یعنی باید تمام موارد سئو داخلی سایت در آن رعایت شود. انتخاب عنوان مناسب، استفاده صحیح از تگ های اچ تی ام ال، بکار بردن صحیح کلمه کلیدی، استفاده از عکس های با خاصیت alt، نوشتن توضیحات متا با طول مناسب، درج لینک در نوشته و بسیاری موارد دیگر. افزونه ی yoast می تواند در ابتدا کمک زیادی به شما بکند.

برای تولید محتوای مناسب، رعایت این موارد الزامی است. اگر این موارد رعایت نشود، آنطور که باید و شاید از زحماتتان نتیجه نمی گیرد.

۲. مورد دوم ارزشمند بودن محتوا است. در قسمت های بعد توضیح می دهم  که محتوای ارزشمند تا چه میزان روی برند شما در محیط آنلاین تاثیرگذار است. بنابراین یادتان باشد که رایگان بودن محتوا، از کیفیت آن نباید کم کند.

اصلا نگران نباشید و تا می توانید محتوای ارزشمند رایگان در سایتتان تولید کنید. به این فکر نکنید که اگر محتوای عالی در سایتم قرار دهم دیگر نیازی به استفاه از خدمات من ندارند. هرچقدر محتوای ارزشمندتری به مخاطبانتان ارائه دهید، ذهنیت بهتری از خود در آن ها بوجود می آورید.

تولید محتوای ارزشمند، دست اول و سئو شده باعث می شود با کلمات کلیدی پول ساز و برجسته در کسب و کارتان، جایگاه های بالا را در گوگل نصیب خود کنید.

کسب جایگاه بالا بطور طبیعی (organic)، در گوگل باعث می شود بطور مستقیم با مخاطب هدفتان روبرو شوید. در نتیجه احتمال تبدیل شدن این افراد به مشتری بسیار بالا است.

وفاداری مشتریان

فرض کنید کسی به تولید محتوا در سایت اهمیت ندهد و تنها با تبلیغات و یا با روش های نا متعارف آموزش سئو در گوگل بالا بیاید.

آیا وقتی کسی واردسایت می شود و تنها محتوایی که می بیند، پیشنهاد فروش کالا باشد، جلوه خوبی دارد؟ نسبت به اینکه وقتی شخصی وارد سایت می شود با انبوهی از اطلاعات ارزشمند رایگان مواجه شود.

در صورتی که مخاطب وبسایتتان را با محتوای با کیفیت تغذیه کنید، بطور غیر مستقیم او را به کسب و کار خود وفادار می کنید. این وفاداری شرط اصلی فروش است.

ارائه خدمات رایگان ارزشمند باعث می شود مشتریان به شما وفادار شوند و در نتیجه خرید از شما را به رقبایتان ترجیح دهند.

چرا شما را به رقبا ترجیح می دهند؟

معمولا انسان ها ذاتا عادت دارند اگر کسی برایشان کاری انجام دهد، خود را موظف می دانند که این لطف او را جبران کنند. شما با ارائه خدمات رایگان ارزشمند مخاطبان سایتتان را به اصطلاح نمک گیر می کنید. در نهایت آن ها این لطف شما را با خرید از شما جبران می کنند.

پس لطفا اهمیت محتوا را تنها در سئو سایت ندانید، تولید محتوای ارزشمند برای سایت، مشتریان را به شما وفادارد می کند.

معرفی شما به عنوان مرجع

وقتی محتوای ارزشمند در سایتتان قرار دهید، از رقبا متمایز می شوید. کسانی که وارد سایت شما می شوند با دیدن این محتواهای رایگان شما را به خاطر می سپارند. این باعث می شود که حتی اگر نخواهند از شما خرید کنند، برای دریافت اطلاعات نیز از سایت شما بازدید کنند. به عنوان مثال می توان به مرجع اصلی خود سئو یعنی MOZ نیز اشاره کرد.

همچنین بصورت ویروس وار نام شما بین مخاطبان هدفتان می چرخد. مخاطبانتان، شما را به عنوان یک مرجع ارزشمند اطلاعاتی به دیگران معرفی می کنند. علاوه بر این به اشتراک گذاری این آموزش ها در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام یا .. نیز می تواند موثر باشد.

مردم با خودشان می گویند اگر این شرکت در این حد اطلاعات دارد و آن را رایگان در اختیار ما قرار می دهد، پس حتما محصولات، خدمات یا خدمات پس از فروش عالی ارائه خواهد دارد.

برند سازی

به نظر من برندسازی یعنی "افراد ذهنیت خوبی از شما داشته باشند”.

شما محتوای دست اول و ارزشمند در سایتتان تولید کرده اید. این محتوا باعث شده در جایگاه بالا در گوگل قرار بگیرید (البته به همراه فعالیت های سئو خارجی). مخاطب شما وقتی وارد سایتتان می شود، متوجه می شود که ۸۰ درصد محتوای سایت شما رایگان و بسیار ارزشمند است. این محتوا برای او بسیار مفید واقع می شود و نیاز هایش را برطرف می کند. به شما وفادار می شود. شما را به عنوان مرجع در کسب و کارتان می شناسد. شما را به دیگران معرفی می کند.

این همان فرایند برند سازی است.




منبع: kalaateh.com
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار