کد خبر: ۱۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 02
زمان عرضه نوت 8 که پیش از آیفون 8 بود این شانس را برای سامسونگ ایجاد کرد که بتواند محصولی را روانه بازار کند تا آیفون جدید اپل را به حاشیه براند و حرفی برای گفتن نگذارد. اما اکنون سامسونگ این فرصت را از دست داده است و اپل می‌تواند در زمینه‌هایی سامسونگ را وارد چالشی جدی کند.
به گزارش آی تابناک : همان‌طور که می‌دانید چندی پیش رسما گوشی گلکسی نوت 8 سامسونگ معرفی شد. این گوشی به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب آیفون 8 اپل شناخته می‌شود. نوت 8 در حال حاضر مجهزترین گوشی سامسونگ است و به قابلیت‌هایی مانند دوربین دوگانه با حالت پرتره و قلم S Pen مجهز است. ازلحاظ سخت‌افزاری نیز سخت است بتوان ایرادی را به نوت 8 وارد کرد و در دنیای اندروید کمتر گوشی در حال حاضر پیدا می‌شود که از نوت 8 قوی‌تر باشد.

اما نوت 8 نیز امن است و با توجه به مسائل رخ داده برای نوت 7، سامسونگ تمام پتانسیل‌های خود را بالفعل کرده بود تا از بروز حوادثی همچون انفجار باتری جلوگیری کند. اقدامات کنونی سامسونگ در را برای اپل باز می‌کند تا با آیفون 8 چشم‌انداز بازار گوشی‌های هوشمند را دچار تغییر کند و برنده قطعی بازی برندها شود. هرچند که تاکنون شایعات زیادی در مورد آیفون 8 منتشر شده است، ما هنوز نمی‌دانیم که آیفون جدید اپل دقیقا چگونه خواهد بود.

زمان عرضه نوت 8 که پیش از آیفون 8 بود این شانس را برای سامسونگ ایجاد کرد که بتواند محصولی را روانه بازار کند تا آیفون جدید اپل را به حاشیه براند و حرفی برای گفتن نگذارد. اما اکنون سامسونگ این فرصت را از دست داده است و اپل می‌تواند در زمینه‌هایی سامسونگ را وارد چالشی جدی کند.

تعلل سامسونگ در دوربین دوگانه و حالت پرتره

دوگانه بودن دوربین نوت 8 را باید به فال نیک گرفت. اما حالا چرا؟ کمی دیر نیست؟ در روزگاری که حتی گوشی‌های میان رده نیز به دوربین‌های دوگانه مجهز شده‌اند چرا باید سامسونگ برای اولین بار در نوت 8 به سراغ دوربین‌های دوگانه برود؟ حالت پرتره (با نام لایو فوکوس در نوت 8) یکی از ویژگی‌هایی است که به نوت جدید افزوده شده است. این قابلیت می‌تواند پس‌زمینه تصویر را تار کرده و شخص یا جسم را در فوکوس قرار دهد.

حالت پرتره سامسونگ در مقایسه با رقبایی در این سطح، تا حدودی پیشرفته‌تر است و از قابلیت‌های بیشتری بهره می‌برد. اما یکی از مزیت‌های نوت 8 در مقایسه با آیفون 7 پلاس با دوربین دوگانه آن است که هر دو لنز نوت 8 به OIS (تثبیت‌کننده نوری تصویر) مجهز هستند. OIS می‌تواند به شکار تصاویری بهتر در نور کم کمک کرده و لرزش ویدئوها را نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. اگر آیفون بعدی در هر دو لنز خود به OIS مجهز شود، قطعا این مزیت سامسونگ نیز از بین خواهد رفت.

تعلل اپل در نمایشگر AMOLED، طراحی بدون حاشیه شارژ بی‌سیم

در حال حاضر، نوت 8 در زمینه‌هایی مانند نمایشگر AMOLED، شارژ بی‌سیم، تشخیص چهره، طراحی بدون حاشیه و پشتیبانی از استایلوس یک‌قدم از آیفون 7 و 7 پلاس پیش است. البته مقاومت در برابر آب و مایعات نیز یکی از مزیت‌های سامسونگ بود که اپل سال پیش توانست این مزیت را از سامسونگ سلب کند.

اگر برخی شایعات حول آیفون 8 صحت داشته باشند، باید منتظر پشتیبانی دهمین نسل آیفون از اپل پنسل باشیم. عمر باتری نیز یکی از آن مواردی است که هنوز مبهم باقی مانده است. در تست‌های وب‌سایت معتبر CNET، اغلب محصولات سامسونگ می‌توانند یک ساعت بیشتر از آیفون دوام باتری داشته باشند.

اسکنر اثرانگشت در برابر سنسور تشخیص چهره

سه روش برای آنلاک کردن نوت 8 وجود دارد: اسکنر اثرانگشت، اسکن عنبیه و اسکن چهره. اثرانگشت نوت 8 در نیز قسمت پشت‌گوشی و در کنار دوربین دوگانه تعبیه شده است. در مورد سنسورهای تشخیص چهره نیز باید گفت که به عقیده سامسونگ، این سنسورها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

بر اساس شایعات، اپل نیز قصد دارد در نسل بعدی آیفون‌های خود از سنسورهای تشخیص چهره استفاده کند. بر مبنای برخی تصاویر و کانسپت‌هایی هم که تاکنون از آیفون 8 منتشر شده است، احتمالا سنسور اثرانگشت از این گوشی حدف خواهد شد که در این صورت، سنسورهای تشخیص چهره باید به‌اندازه‌ای خوب باشد که بتوانند خلاء سنسور اثرانگشت را پر کنند.

آیفون 8 می‌تواند با پشتیبانی از واقعیت افزوده همراه باشد

سامسونگ در استفاده از واقعیت مجازی ید طولایی دارد. اما اپل نیز می‌تواند آیفون بعدی را به پشتیبانی از واقعیت افزوده مجهز کند. بر اساس گفته‌های تیم کوک، سیستم‌عامل iOS 11 که روی آیفون 8 اجرا خواهد شد، می‌تواند پلتفرم واقعیت افزوده این اپل را «یک‌شبه» به بزرگ‌ترین در نوع خود تبدیل کند.

واقعیت افزوده یکی از قابلیت‌هایی است که پیش‌بینی می‌شود در گوشی‌های هوشمند آینده مورداستفاده قرار گیرد اما سامسونگ هنوز استفاده از آن را آغاز نکرده است. با استفاده از فناوری واقعیت افزوده می‌توانید اجسام مجازی را در دنیای واقعی و در نمایشگر گوشی خود مشاهده کنید. مثلا می‌توانید با این قابلیت وسایل منزل را شبیه‌سازی کرده و یا از طریقی جدید به انجام گیم بپردازید. برخلاف واقعیت مجازی، واقعیت افزوده به هدست نیاز ندارد (در نوت 8 به یک Gear VR نیازمند هستید) و دوربین آیفون بعدی می‌تواند به پشتیبانی از افکت‌های پیشرفته واقعیت افزوده مجهز شود. اگر خبر پشتیبانی آیفون 8 از واقعیت افزوده صحت داشته باشید و اپل نیز توسعه‌دهندگان را به سمت ساخت بازی و برنامه برای آن سوق دهد، تجربه مجازی آیفون 8 یک پله بالاتر از نوت 8 قرار خواهد گرفت.

گلکسی نوت 8، سامسونگ اس 8 و 8 پلاس بسیار شبیه به یکدیگر هستند

در دنیای گوشی‌های هوشمند، محصولات سامسونگ برخلاف محصولات سایر کمپانی‌ها به‌نوعی در حال هم‌جنس خواری هستند. عرضه نوت 8 قطعا روی قیمت اس 8 و 8 پلاس تأثیرگذار خواهد بود. البته هرچند که به دلیل قیمت بالاتر نوت 8 سامسونگ می‌تواند پول بیشتری از این طریق به دست آورد، اما از آن‌طرف قیمت اس 8 و 8 پلاس کاهش خواهد یافت و مشتریان زیادی قطعا به سمت این گوشی‌های ارزان شده جذب خواهند شد. مشکل سامسونگ آن است که به‌جز دوربین دوگانه و حالت پرتره و قلم اس پن، که البته برای همگان کاربرد ندارد، گلکسی نوت 8 درواقع همان اس 8 پلاس است!

نمایشگر نوت 8 تنها یک‌دهم اینچ از اس 8 پلاس بزرگ‌تر است (6.3 اینچ نوت 8 در برابر 6.2 اینچ اس 8 پلاس) و سخت‌افزار و ابعاد اصلی نوت 8 و اس 8 پلاس تقریبا با یکدیگر برابر است. از پردازنده هشت هسته‌ای گرفته تا دوربین جلو و مقاومت در برابر آب. برای تلفن‌همراهی باقیمت حدود 1000 دلاری، این قابلیت‌ها با این قیمت هم‌خوانی ندارد.

آیفون‌های اپل که احتمالا در سه تایپ آیفون 7 اس، 7 اس پلاس و آیفون 8 معرفی خواهند شد، این شانس را دارند که تمایز خود با محصولات سامسونگ را بیش‌ازپیش برجسته‌تر کنند. به‌عبارت‌دیگر، اپل این شانس را دارد تا آیفون 8 را به یکه‌تاز بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل کند.

تلاقی آیفون 8 و نوت 8 در قیمت 1000 دلار

به خاطر قیمت 1000 دلاری خیلی نباید سامسونگ را سرزنش کرد. زیرا احتمالا آیفون 8 نیز در همین رده قیمتی و با قیمت 1000 دلار معرفی خواهد شد. بر اساس آخرین شایعات، قیمت آیفون 8 از 999 دلار آغاز می‌شود. البته هنوز دراین‌بین اماواگرهای بسیار زیادی وجود دارد و هنوز ما نمی‌دانیم که کوپرتینویی‌ها برای مراسم ماه سپتامبر خود چه در آستین دارند. اما آن چیز که روشن است این است که سامسونگ فرصتی طلایی برای به حاشیه بردن آیفون 8 را از دست داده و اکنون نوبت اپل است تا تلافی کند.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ واقعا فرصتی طلایی را از دست داده است؟








منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار