کد خبر: ۱۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 August 30
کمپانی سامسونگ به‌زودی پرچم‌دار سری نوت را به بازار عرضه خواهد کرد. لابراتوار دیسپلی‌میت اعتقاد دارد که این محصول دارای بهترین صفحه‌نمایش حال حاضر جهان است.
بهترین صفحه نمایش جهان
به گزارش آی تابناک : شرکت سامسونگ در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال جاری، پرچم‌دار سری نوت را با نام گلکسی نوت ۸ وارد بازار خواهد کرد. نتیجه‌ی تست‌های انجام‌گرفته توسط دیسپلی‌میت، نشان‌دهنده‌ی کیفیت و روشنایی بالای صفحه‌نمایش نوت ۸ است. این لابراتوار اعتقاد دارد صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی و امولد این محصول، بهترین صفحه‌نمایش حال حاضر جهان است. ماژول اینفینیتی دیسپلی سامسونگ که در گوشی‌های اس ۸ و اس ۸ پلاس به کار گرفته شده، دارای مزایای بسیار زیادی است که قبلا لابراتوار دیسپلی‌میت به بررسی آن‌ها پرداخته بود. ولی شرکت سامسونگ به کیفیت موجود اکتفا نکرده و در فبلت جدید خود یعنی گلکسی نوت ۸، این صفحه نمایش بی‌نظیر را بازهم بهبود داده است.

به اعتقاد دیسپلی‌میت، رزولوشن +qHDا(۲۹۶۰×۱۴۴۰) با چگالی ۵۲۱ نقطه در اینچ که روی یک صفحه با اندازه‌ی ۶.۳ اینچ و با نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ به کار رفته است، در کنار پنل سامسونگ که از مزایایی مانند رندرینگ زیرپیکسل و پیکسل‌های الماسی بهره می‌برد؛ باعث به وجود آمدن صفحه‌نمایشی با کیفیت مثال‌زدنی شده‌اند. یکی از بهبودهای چشم‌گیر گلکسی نوت ۸ نسبت به اس ۸ و اس ۸ پلاس، روشنایی صفحه‌نمایش است. صفحه نمایش جدید دارای روشنایی ۱۲۰۰ نیت است که نسبت به مدل قبلی ۲۰۰ نیت افزایش یافته است. همچنین محصول جدید با ۴ پروفایل رنگ مختلف به فروش می‌رسد که توسط کاربر قابل انتخاب است. مدل اصلی از سیستم رنگی sRGB gamut استفاده می‌کند و در کنار آن نمایش پویا، امولد سینما و امولد فوتو می‌توانند انتخاب‌های دیگری برای کاربران باشند. در این بین دیسپلی‌میت معتقد است که حالت رنگ پایه باید اعتدال را در کاربردهای مختلف رعایت کند تا بتواند رضایت کاربران به دست آورد.

بهترین صفحه نمایش جهان

محدوده‌ رنگ gamut صفحه نمایش فبلت به ۱۱۲ درصد از فضای DCI-P3 محدود می‌شود و اجازه می‌دهد که گلکسی نوت ۸ رنگ‌ها را با دقت بیشتری در محیطی با نور بالا نشان دهد؛ درحالی‌که پنل نیز از زاویه‌ی دید مناسبی برخوردار است و در زاویه ۳۰ درجه، روشنایی آن ۲۹ درصد کاهش می‌یابد و تغییر رنگ در زوایای مختلف به حداقل خود رسیده است که در مقایسه با بهترین پنل‌های ال‌سی‌دی که از ۵۵ درصد کاهش نور در زاویه‌ی ۳۰ درجه رنج می‌برند؛ رقم شگفت‌انگیزی است. سامسونگ موفق به بهبود حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی گلکسی نوت ۸ در مقایسه با اس ۸ و اس ۸ پلاس شده؛ ولی میزان مصرف انرژی در حداکثر کارایی، مشابه با دو مدل قبلی است.

بهترین صفحه نمایش جهان

گلکسی نوت ۸ از سوی Uhd Alliance موفق به کسب گواهینامه‌ HDR Premium شده است که معمولا به تلویزیون‌های 4K UHD با کیفیت بالا داده می‌شود که قادر به ارائه‌ی قابلیت‌های HDR، نظیر امکان نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، روشنایی و کنتراست هستند. پنل اولد این فبلت، نمایش دقیق رنگ‌های سیاه و سفید را ضمانت می‌کند؛ درحالی‌که پردازشگر ویدیوی آن می‌تواند محتوای استاندارد را بهبود دهد تا تصویری مشابه فیلم‌هایی که به‌طور خاص برای مشاهده به‌صورت HDR ساخته شده است، نمایش داده شود. علاوه بر این موارد، دیسپلی‌میت به ستایش کارایی «حالت شب» جدید سامسونگ و فیلتر نور آبی و استفاده از گوریلاگلس ۵ خمیده برای حفاظت هرچه بیشتر صفحه‌نمایش در مقابل ضربه و خراش و سایر صدمات فیزیکی پرداخته است. گلکسی نوت ۸ در بسیاری از نقاط جهان آماده‌ی پیش‌فروش است و سامسونگ انتظار دارد این محصول در تاریخ ۱۵ سپتامبر در بازار‌های آمریکا، کانادا، اروپا و استرالیا و چند کشور دیگر عرضه شود.
منبع:شهرخبر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار