کد خبر: ۱۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 August 30
تیمی از محققان جوان در آلمان برنده دومین رقابت هایپرلوپ الون ماسک شدند.

به گزارش آی تابناک :  ایلان ماسک مرد شماره یک شرکتهای تسلا و اسپیس ایکس این روزها ایده های بزرگ و ماجراجویانه ای در سر دارد. او جدای از آنکه تصمیم دارد انسان را به ماه بفرستد، اینجا و بر روی زمین هم به سرعتهای بالا فکر می کند.

او در قالب پروژه هایپرلوپ این ایده را مطرح کرده که افراد و کالاها را بتوان با سرعت نزدیک به هزار کیلومتر بر ساعت جابجا کرد، آن هم درون لوله های بزرگ و طولانی.

بدین منظور در ژانویه گذشته نخستین رقابت هایپرلوپ برگزار و تیمی برنده آن شد که حالا و در دومین دوره هم جایی برای عرض اندام رقبا باقی نگذاشته و به مقام اول رسیده است.

اعضای این تیم از آلمان که WARR Hyperloop نام دارد موفق شدند سامانه حرکتی خود را در هایپرلوپ به سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت برسانند. این سرعت گرچه با رؤیای ماسک هنوز فاصله زیادی دارد اما زمینه ساز تحقق ایده حرکت با سرعت صوت بر روی زمین خواهد بود.

این محققان از دانشگاه فنی مونیخ آلمان بوده و یکی از سه تیم نهایی محسوب می شوند که با رسیدن به معیارهای تعیین شده، به بخش نهایی یعنی حضور در رقابت عملی هایپرلوپ در تأسیسات شرکت اسپیس ایکس واقع در کالیفرنیا راه یافتند.

آنچه که این محققان ارایه کردند کاملا متفاوت از نمونه اول بوده و قابلیت آن را دارد که در ۱۲ ثانیه به سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.






منبع : روزنامه نصف جهان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار