کد خبر: ۱۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 August 29
دو هفته اخیر یکی از پرکارترین ماه‌ برای شرکت‌ها برای ارائه بهترین تولیدات در زمینه لپ‌تاپ و تبلت بود و کمپانی‌های معتبر علاقه خود را به رونمایی از محصولات جدید نشان دادند.

به گزارش آی تابناک : یکی از بیشترین علاقه‌مندی‌ها برای شرکت‌های بازار سخت‌افزار  ارائه بهترین‌ها در زمینه تکنولوژی‌های مخصوص بازی است. سه شرکت لنوو، اچ پی و ایسر از جمله شرکت‌هایی هستند که برای ساخت لپ‌تاپ‌های گیمنگ با هم رقابت می‌کنند. لنوو اخیرارایانه‌ای مجهز به پردازنده نسل هفتم Core i۷ شرکت اینتل ساخته که تازه‌ترین و سریع‌ترین پردازنده تولیدی این شرکت است. پردازنده گرافیکی این رایانه‌ها هم GeForce GTX ۱۰ است که توسط شرکت انویدیا تولید شده است. سه رایانه شخصی مذکور مجهز به پورت‌های HMDI، USB ۲ و۳ نیز است.سیستم‌عامل این رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ بوده و به‌طور پیش‌فرض برنامه Office ۲۰۱۶ مایکروسافت و تعدادی از برنامه‌های خود این شرکت روی آنها نصب شده است. Legion Y۵۲۰ Tower اولین رایانه شخصی از این مجموعه است که دارای حداکثر ۱۶ گیگابایت رم DDR۴ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه اس اس دی و در نهایت دو ترابایت هارددیسک است. همچنین علاقه‌مندان به دلخواه می‌توانند پردازنده‌های گرافیکی Radeon RX ۵۶۰، GeForce GTX ۱۰۵۰ Ti یا ۱۰۶۰ شرکت‌ای ام دی را روی آن نصب کنند.

 

Omen X برای دوستداران اچ‌پی

شرکت اچ پی نیز در هفته اخیر از جدیدترین لپ‌تاپ مخصوص به بازی خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ سازگار با هدست‌های واقعیت مجازی است و توانایی اجرای بازی‌هایی با گرافیک سنگین و پشتیبانی از تصاویر ویدئویی فوق دقیق ۴K را نیز دارد. طراحی صفحه کلید و دکمه‌های این لپ‌تاپ به شیوه‌ای است که کاربران به راحتی بتوانند فرامین لازم را وارد کرده و روند بازی را هدایت کنند. برای هدایت سریع گرما به خارج از این لپ‌تاپ و خنک نگه‌داشتن آن نیز سه لوله ظریف ۵/ ۳ میلی‌متری در داخل لپ‌تاپ درنظر گرفته شده تا گرمای ایجاد شده در پردازنده مرکزی و کارت گرافیک را به خارج از لپ‌تاپ هدایت کنند. پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ Core i۷ اینتل و رم آن از نوع DDR۴ و ۳۲ گیگابایتی است. البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند رم DDR۴-۲۸۰۰ روی این لپ‌تاپ نصب کنند. پردازنده گرافیکی این لپ‌تاپ هم Nvidia GeForce GTX ۱۰۸۱ است. نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۷ اینچی است و کاربران به دلخواه خود می‌توانند مقادیر زیادی حافظه HDD یا SSD یا ترکیبی از هر دو را نصب کنند. پورت‌های درنظر گرفته شده برای این لپ‌تاپ HDMI، USB ۳، USB-Type Cاست. قیمت لپ‌تاپ Omen X که در آبان ماه روانه بازار می‌شود ۲۲۹۹ دلار است.

 

معرفی نیترو ۵ اسپین ایسر

برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای ایسر نیز توانسته ویژگی‌هایی مخصوص به علاقه‌مندان خود را ارائه دهد. لپ‌تاپ گیمینگ ۲ در ۱ ایسر نیترو ۵ اسپین (Acer Nitro ۵ Spin) مجهز به چیپست نسل هشتمی اینتل و کارت گرافیک GTX ۱۰۵۰ است که می‌تواند با قیمتی مناسب گزینه ایده آلی برای گیمرها باشد. لپ‌تاپ ۲ در ۱ایسر نیترو ۵ اسپین (Acer Nitro ۵ Spin) تازه‌ترین محصول مخصوص گیمینگ کمپانی ایسر بوده که به تازگی معرفی شده است. نیترو ۵ اسپین یک لپ‌تاپ هیبریدی است که به لطف لولاهای خود می‌تواند به کاربران اجازه دهد با تا کردن نمایشگر از ‌آن به عنوان یک تبلت استفاده کرده یا به شکل یک لپ‌تاپ کلاسیک آن را مورد استفاده قرار دهند. ایسر نیترو ۵ اسپین به سخت‌افزار جذابی مجهز شده است که به گیمرها اجازه می‌دهد بدون هرگونه مشکل و کاستی بتوانند مدرن‌ترین بازی‌های کامپیوتری را روی دیوایس خود به اجرا درآورند. مشخصات فنی این لپ‌تاپ هیبریدی شامل یک نمایشگر ۶/ ۱۵ اینچی فول اچ دی، پردازنده نسل هشتمی Intel Core، کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX ۱۰۵۰ و همچنین پشتیبانی از حداکثر رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲گیگابایتی SSD است. با توجه به مشخصات رده بالا و قیمت یک هزار دلاری، این لپ‌تاپ یک محصول گران‌قیمت نسبت به رقبایش در بازار نیست. بنابراین گیمرهای علاقه‌مند می‌توانند با خرید این لپ‌تاپ، چندصد دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و علاوه‌بر آن، تجربه استفاده از یک پردازنده نسل جدید کمپانی اینتل را نیز به دست آورند.






منبع : دنیای اقتصاد 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار