کد خبر: ۱۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 August 27
بیش از ۱۵ درصد بازار گوشی‌های ایران در اختیار اپل است و این شرکت در ایران نمایندگی رسمی ندارد.
به گزارش آی تابناک : درحالی‌که اپل به‌تازگی حذف برخی از اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور را از سر گرفته و دلیل این کار را تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان کرده است، برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار گوشی هوشمند آیفون به ایران قاچاق می‌شود.
اپل که چند ماه پیش برخی اپلیکیشن های ایرانی را حذف کرده بود دوباره حذف برخی از اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور را از سر گرفته است و دلیل این کار را تحریم‌های آمریکا عنوان کرده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، هر چند اپل به طور رسمی فروشگاهی در ایران نداشته و نرم‌افزارهای خاص خود را در این کشور عرضه نمی‌کند اما میلیون‌ها گوشی آیفون از شهرهایی مانند دوبی و هنگ کنگ به این ایران قاچاق شده و برنامه نویسان ایرانی نیز نرم‌افزارهای متعددی برای کاربران بومی نوشته‌اند که از طریق فروشگاه‌های اپل در خارج از کشور عرضه می‌شوند.

اپل در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ شماری از محدودیت‌ها برای فعالیت توسعه‌دهندگان ایرانی را به‌منظور انتشار اپلیکیشن‌ در فروشگاهش از بین برده بود، حال به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها دوباره در مورد برنامه‌نویسان ایرانی اعمال شده است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به نبود امکان استفاده‌ی رسمی از اپ استور برای کشور ایران، توسعه‌دهندگان معمولا اپلیکیشن‌های خود را از طریق کشورهای ثالث در اپ استور ثبت می‌کنند و در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

بر اساس آخرین آمار‌ها، ایرانیان بیش از ۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در دست دارند که بیش از هفت میلیون دستگاه از این گوشی‌ها شامل محصولات آیفون شرکت اپل است. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار گوشی هوشمند آیفون به ایران قاچاق می‌شود.

این در حالی است که بیش از ۱۵ درصد بازار گوشی‌های ایران در اختیار اپل است و این شرکت در ایران نمایندگی  رسمی ندارد.

البته گذشته از قاچاق شدن گوشی‌های اپل در ایران و نداشتن نماینده رسمی، یکی از مشکلات اصلی مصرف‌کنندگان ایرانی برای استفاده از گوشی‌های اپل، کمبود اپلیکیشن های فارسی و ایرانی درگوشی‌های این شرکت و حذف گاه‌وبیگاه برنامه شرکت‌ها و استارت‌آپ های ایرانی از اپ استور است.

به همین دلیل بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی ترجیح می‌دهند به جای محصولات اپل (که بسیار گران‌تر از بیشتر محصولات اندرویدی است) از محصولات اندرویدی استفاده کنند چرا که بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی برای این محصولات وجود دارد و گذشته از گوگل پلی مصرف‌کنندگان می‌تواند از کافه بازار هم بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی مخصوصا برنامه‌های جدید استارت آپ های را دانلود و نصب کند.






منبع : تجارت نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار