کد خبر: ۱۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 August 26
هرآنچه که باید درمورد گوشی وان‌پلاس5 بدانید:

به گزارش آی تابناک : وان‌ پلاس 5 بهترین و ارزان‌ ترین گوشی مدل بالای اندرویدی است.

نمره‌ای که ما به گوشی وان پلاس 5 می‌دهیم نه از ده است. در حال حاضر این گوشی بهترین گوشی اندروید موجود در بازار است. طراحی آن بسیار زیباست، دوربین‌های آن عالی هستند، نرم‌افزار حسی آن بی‌نقص است و قیمت آن کمتر از دیگر گوشی‌های پرچم دار است. اگر با ضدآب نبودن گوشی مشکلی ندارید وان‌پلاس5 برای شما ساخته شده است. 

وان‌پلاس5 نه تنها بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار است، بلکه ارزان‌ترین گوشی مدل بالا نیز هست. قیمت این گوشی از یک میلیون و پانصد تومان شروع می‌شود. این گوشی گران‌تر از مدل‌های قبلی وان پلاس است اما قیمت آن بسیار ارزان‌تر از رقیبانش مانند سامسونگ گلکسی اس8، HTC U11 و گوگل پیکسل است. این گوشی نه تنها ارزان‌تر است بلکه بهتر هم هست. 

 

مشخصات:

• رنگ: نقره ای

• قیمت: یک میلیون و پانصد هزار تومان برای مدل 64 گیگابایتی و یک میلیون و هشتصد هزار تومان برای مدل 128 گیگابایتی

• ابعاد: 154.2mm x 74.1 mm x 7.25mm

• وزن: 153 گرم

• پردازنده: کوالکوم اسنپ دراگون 835 چهار هسته‌ای

• رم: 6 گیگابایت یا 8 گیگابایت

• فضای ذخیره‌سازی: 64 گیگابایت یا 128 گیگابایت

• صفحه‌نمایش: صفحه‌نمایش آمولد 1080p 5.5 اینچی

• دوربین‌ها: دوربین‌های پشت 16 و 20 مگاپیکسل، دوربین جلو 16 مگاپیکسل

• اسپیکرها: چهار اسپیکر، دو تا در بالا و دو تا در پایین

• باتری: 3300 میلی آمپر بر ساعت، با USB Type-C و Dash Charging شارژ می‌شود

• سیستم‌عامل: OxygenOS، مبتنی بر اندروید 7.1 نوقا 

• موارد دیگر: اسکنر اثر انگشت، جک هدفون و غیره

 

سخت افزار

وان پلاس راه بسیار طولانی را از گوشی‌های مدل وان‌پلاس1 تا اینجا طی کرده است. وان‌پلاس2 و 3 طراحی زیبایی داشتند اما اصلاٌ گوشی‌های خوبی نبودند. اگر فکر می‌کنید چرا وان‌پلاس4 وجود ندارد باید بدانید که "4" مانند کلمه " مرگ" در چینی تلفظ می‌شود به همین دلیل از ساخت آن صرف نظر کردند. 

طراحی وان‌پلاس5 بسیار زیباست. بدنه‌ی آلومینویمی مات، ظاهری مدرن و شیک به گوشی داده و گوشه‌های خمیده گوشی باعث شده که بسیار خوش دست شود. دکمه خانه این گوشی دارای اسکنر اثر انگشت است كه مانند بیشتر گوشی‌های اندرویدی در پشت گوشی قرار نگرفته است. صفحه‌نمایش بزرگ، روشن و رنگی است. 

وان پلاس5

 

سخت افزار این گوشی به حدی خوب است که دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند باید از آن ایده بگیرند. 

اسکنر اثر انگشت این گوشی بسیار سریع است. این اسکنر در بین دو کلید خازنی قرار گرفته است اما آنقدر کوچک هستند که تقریباٌ آن‌ها را نمی‌بینید. می‌توانید آن‌ها را در پیش زمینه روشن کنید اما تنها دو نقطه روشن کوچک هستند. 

وان پلاس

وان پلاس5

 

این گوشی یک جک هدفون، درگاه USB Type-C و یک اسپیکر است که صدای آن به شدت بلند است. 

دکمه‌ی پاور و جایگاه سیم‌کارت در سمت راست گوشی قرار دارند. در سمت چپ گوشی تنظیم میزان صدا و دکمه‌ی تغییر حالت سایلنت/زنگ قرار دارد. این دکمه سه حالت دارد: سایلنت، مزاحم نشوید و زنگ. "مزاحم نشوید" حالتی است که فقط بعضی از مخاطبین می‌توانند با شما تماس بگیرند. 

وان پلاس5

 

شاید کمی برای کاربران اندروید زمان بر باشد تا به این دکمه عادت کنند اما بسیار پرکاربرد است. 

وان پلاس5

 

دوربین‌های پشت یک حالت پرتره دارد که افکت بوکه به سوژه عکس اضافه می‌کند. امکان زوم اپتیکال تا 1.6X، زوم فشرده تا 2X و زوم دیجتال تا 8X موجود است.

علاوه بر آن، دوربین این گوشی بسیار خوب است. عملکرد آن در نور کم عالی است. عکس‌ها خیلی سریع ظاهر می‌شوند و می‌توان گفت که دوربین این گوشی با دوربین گلکسی اس8 و آیفون7 رقابت می‌کند. 

 

نرم‌افزار

سیستم‌عامل این گوشی تفاوت چندانی با اندروید معمولی ندارد. نام آن OxygenOS است و با چند ترفند ساده می‌توان نهایت استفاده را از آن برد. 

گرچه می‌توانید لانچر خود را تغییر دهید، لانچر وان پلاس نیز گزینه‌ی بسیار خوبی است. این لانچر ساده و در عین حال کاملاٌ قابل شخصی سازی است. برای دستیابی به کشوی اپلیکیش کافی است صفحه را بکشید. 

اگر صفحه را به سمت چپ بکشید یک " قفسه می‌بینید که می‌توانید ویجت‌ها و دیگر میانبرها را در آن قرار دهید. 

وان پلاس5

 

می‌بینید که در قسمت تنظیمات چند گزینه‌ی شخصی سازی بسیار خوب موجود است. برای مثال می‌توانيد دکمه‌های جهت یابی روی صفحه را خاموش یا روشن کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که بین دکمه‌های فیزیکی و نرم‌افزار یکی را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که این کلیدها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند. 

وان پلاس5

 

شما همچنین می‌توانید وقتی که کلیدهای نرم‌افزار روشن هستند از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید. اسکنر بیشتر گوشی‌های اندروید در پشت آن‌هاست در نتیجه وقتی که روی میز است نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. 

اما در گوشی وان‌پلاس5 شما می‌توانید با اسکنر اثر انگشت، وقتی که گوشی شما روی یک سطح صاف قرار دارد آن را روشن و یا خاموش کنید. 

وان پلاس5

 

قابلیت‌های دیگری نیز در تنظیمات وجود دارد، مانند دوبار ضربه زدن برای روشن کردن صفحه نمایش، نور نوتیفیکیشن LED و قابلیت شخصی سازی نوار وضعیت. 

این قابلیت‌ها حس بسیار خوبی به شما می‌دهند، در حالی که از فضای اندروید نیز خیلی دور نمی‌شوید. 

 

عملکرد

با جدیدترین کوالکوم اسنپ دراگون 853، وان‌پلاس5 بسیار سریع است. درضمن این گوشی با توجه به مدلی که انتخاب کنید 6 یا 8 گیگابایت رم دارد که برای گوشی بسیار بالاست. 

با این گوشی می‌توانید هم زمان چندین کار انجام دهید و هیچ‌گاه به مشکل برنخورید. اگر حوصله‌ی گوشی‌های کم سرعت را ندارید وان‌پلاس5 برای شما ساخته شده است. 

 

طول عمل باتری

با وجود باتری 3300 میلی اهم بر ساعت، طول عمر باتری وان‌پلاس5 بسیار خوب است اما عالی نیست. اگر از آن خیلی کم استفاده کنید تا دو روز هم نیاز به شارژ نخواهید داشت اما اگر از آن زیاد استفاده کنید پس از یک روز باید آن را شارژ کنید. 

نسبت به بیشتر گوشی‌هایی که طول عمر باتری آن‌ها تنها نصف روز است وان‌پلاس5 یک نعمت است اما عالی نیست. 

درضمن کابل Dash Charging می‌تواند در عرض یک ساعت شارژ گوشی را از 0 به 100 درصد برساند. 

 

آیا خرید وان‌پلاس5 منطقی است؟

بله. این گوشی اندروید می‌تواند با آیفون7 رقابت کند. اگر این گوشی از سایر گوشی‌های هوشمند مدل بالای موجود در بازار بهتر نباشد بدتر هم نیست و قیمت آن نیز بسیار پایین است. شما با این قیمت نمی‌توانید گوشی بهتر از وان‌پلاس5 پیدا کنید. 

البته این گوشی یک قابلیت مهم را ندارد: ضد آب نیست. این قابلیت در بین گوشی‌های مدل بالا بسیار مرسوم شده اما هنوز وان‌پلاس به آن دست نیافته است. پس سعی کنید گوشی وان‌پلاس5 خود را زیر آب نبرید. 

اما اگر ضدآب نبودن برای شما مشکل ساز نیست وان‌پلاس5 بهترین گوشی است که می‌توانید با قیمت زیر دو میلیون تومان خریداری کنید. 






منبع : makeuseof

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار