کد خبر: ۱۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 August 24
اطلاعات تازه ای از ایکس باکس وان ایکس در طول رویداد گیمزکام 2017 منتشر شده است. مارک ایبارا نایب رئیس برند ایکس باکس و بخش گیمینگ سیستم عامل ویندوز، مصاحبه تازه ای را در رابطه با این کنسول میان نسلی انجام داده.

به گزارش آی تابناک : او به طور صریحی مشخص کرده که ایکس باکس وان ایکس یک محصول با «کیفیت برتر» است. او در این باره می گوید: «ما این کنسول را بدون هیچ مصالحه ای طراحی کردیم. این کنسول برای افرادی است که بهترین گرافیگ و عمیق ترین تجربه را از بازی های ویدیویی خواستار هستند.»

او در رابطه با سایز کنسول ادامه می دهد: «در هنگام توسعه ساخت کنسول، ما با توجه به پیشرفت های اخیر در این حوزه، نگاه ویژه ای به کوچک و فشرده نگه داشتن کنسول داشتیم. ما پیشرفت های اخیر پی سی و سرورها را در این حوزه بررسی می کردیم تا المان هایی مثل خنک نگه داشتن دستگاه و سایر بخش ها را به ایکس باکس وان ایکس بیاوریم. سرانجام و با توجه به تحقیقات انجام شده در مایکروسافت، کنسول به سایز فعلی رسید.»

همچنین آقا ایبارا توضیحاتی را در مورد قیمت گذاری بالا و نامتعارف کنسول اضافه می کند: «به نظرم این کنسول برای افرادی طراحی شده که بهترین تجربه ممکن و داشتن بهترین نسخه از یک بازی نسبت به سایر پلتفرم ها را می خواهند.»

البته موقعیت ایکس باکس وان ایکس به عنوان یک محصول با کیفیت برتر، به طور مشخصی به معنای گران تر بودن آن نیز هست. او در رابطه با لزوم خرید این کنسول با وجود قیمت بالای آن می گوید:

به نظر من سازگاری میان محصول های یک برند، اطمینان خاطر بالایی به خریدار محصول جدید این کمپانی می بخشد، در هنگام خرید یک کنسول، شما المان هایی مانند کنترلر، سخت افزار و بازی های منتشر شده را در نظر خواهید گرفت. ایکس باکس وان ایکس جدا از توانایی اجرای بازی های ایکس باکس وان معمولی، بازی های اولین ایکس باکس و ایکس باکس 360 را نیز حتی بهتر از قبل، خواهد داشت.

ایکس باکس وان ایکس جدا از توانایی اجرای بازی های ایکس باکس وان معمولی، بازی های اولین ایکس باکس و ایکس باکس 360 را نیز حتی بهتر از قبل، خواهد داشت

جدا از ارزش هایی که ایکس باکس وان ایکس در بخش سخت افزاری به آن ها خواهد رسید، آیا خرید این کنسول، بدون داشتن نمایشگر های 4K و UHD، هنوز هم منطقی به نظر می رسد؟ مایکروسافت می داند که بازار، هنوز برای ورود کامل به عصر رزولوشن 4K آماده نیست:

«ما به دنبال طراحی کنسولی بودیم که حتی روی نمایشگرهای تمام اچ دی نیز، چیز جدیدی برای ارائه داشته باشد. به این معنا که اگر شما یک محتوای 4K را روی نمایشگر تمام اچ دی اجرا کنید، نتیجه کار خوب از آب درآمده و با مشکلاتی مانند لبه های دندانه دار در صفحه، روبرو نخواهید شد.»

حتی محتواهایی با جزییات عادی نیز در ایکس باکس وان ایکس، عملکرد بهتری خواهند داشت. بازی های ایکس باکس 360 به صورت بهتری اجرا شده و حتی مدت زمان لودینگ بازی ها نیز کاهش خواهد یافت: «بعضی از لودینگ های 15 ثانیه ای حال تنها 7 ثانیه به طول خواهند انجامید.»

ایکس باکس وان ایکس در 17 آبان سال جاری به صورت جهانی عرضه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که این کنسول پر سر و صدا، تا چه حدی مایکروسافت را به رقابت نزدیک تر با سونی در نسل هشتم، بر می گرداند.






منبع : گیمزرادار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار