تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 August 23
راه‌های مختلفی برای به اشتراک گذاشتن اخبار و اطلاعات وجود دارد، البته به‌نظر می‌رسد که استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر محبوب‌ترین شیوه‌های اشتراک‌گذاری اخبار از دید کاربران هستند.
به گزارش آی تابناک : بااین‌حال همچنان کاربران از پلتفرم‌های پیام‌رسان مانند واتس‌اپ نیز برای به اشتراک گذاشتن لینک‌های موردنظر خود با دیگران استفاده می‌کنند. درواقع در برخی از کشورها، واتس‌اپ به‌عنوان برترین منبع خبری درنظر گرفته می‌شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، به‌نظر می‌رسد که واتس‌اپ می‌خواهد از انتشار اخبار جعلی در اپلیکیشن خود جلوگیری کند. در مصاحبه‌ای که مهندس نرم‌افزار واتس‌اپ، آلن کائو، با گزارشگران هندی صورت داده است، می‌گوید:

قطعا ما نمی‌خواهیم بر روی پلتفرم خود اخبار جعلی ببینیم و تشخیص اخبار جعلی از اخبار واقعی کاری بس دشوار بوده و الگوریتمی پیچیده دارد.
یکی از دلایلی که آلن کائو این کار را پیچیده می‌داند، رمزگذاری است. وی اضافه می‌کند:

به دلیل کدگذاری ما نمی‌توانیم جزییات پیغام‌ها و اخبار منتشر شده در واتس اپ را متوجه شویم.
براساس سخنان کائو، موضوع خوب دیگری که در ذهن مدیران واتس‌اپ بوده، آموزش کاربران در مورد نحوه انتشار اخبار و اطلاعات و مسئولیت آن‌ها در این رابطه است. یکی دیگر از مواردی که انتشار اخبار را بسیار مهم می‌سازد، داشتن بیش از 1 میلیارد کاربر فعال روزانه در این پلتفرم است.

بااین‌حال، در هند بیشتر از دیگر مناطق دنیا این حساسیت وجود داشته و به‌نظر می‌رسد که دادگاه‌های این کشور قوانین خاصی را برای ادمین‌های گروه‌های واتس‌اپ مشخص نموده‌اند و طبق این قوانین، ادمین ها مسئول پیغام‌های منتشرشده در گروه‌ها هستند. این قانون می‌تواند برای راهکار خوبی برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی باشد.

اگرچه این موقعیت چیزی نیست که تمامی کشورها نیز با آن موافقت نموده باشند، اما ما فکر می‌کنیم که این روشی نسبتا مناسب برای نظارت بیشتر مدیران بر روی اعضای گروه باشد.






منبع : آی تی رسان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار