کد خبر: ۱۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 22
چهاردهمین شماره مجله « فناوری مهر» با مطالب متنوعی از گفتگو، گزارش و یادداشت در ۵ بخش مجزا شامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوریهای نوین، علم و دانش، هوافضا و فناوری خودرو منتشر شد.

به گزارش آی تابناک : این شماره از مجله «فناوری مهر»، در بخش علم و دانش، به بازتاب خبر درگذشت مریم میرزاخانی، نابغه ایرانی ریاضی پرداخته است. این خبر یکی از مهمترین اخبار علم و دانش ایران و جهان در ماه گذشته بود که بازتاب بسیاری در رسانه های مختلف جهان به همراه داشت. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز است. همچنین «بازخوانی مصاحبه مریم میرزاخانی با گاردین» در بخشی از مجله فناوری مهر آمده است.

از سوی دیگر، گفتگوی مشروح مهر با دکتر سید مهدی خلیق رضوی، نخبه ایرانی و فــارغ التحصیــل دانشــگاه «ام آی تــی» در بخش علم و دانش مجله فناوری مهر منتشر شده است.

در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات مجله «فناوری مهر»، اخبار مهم و تاثیرگذاری در استفاده کاربران فضای مجازی از ابزارهای ارتباطی منتشر شده است. همچنین حوزه فناوری اطلاعات نیز در زمینه سیاستگذاری برای شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی، قیمتگذاری برای اینترنت ورود سرور تلگرام به ایران و تغییر سیاست فیلترینگ دستخوش اتفاقات شد که در این شماره از مجله فناوری مهر به آنها پرداخته شده است.

در بخش فناوری های نوین، به تعداد مراجعین و درمان زوج های نابارور ایرانی و خارجی در پژوهشگاه رویان اشاره شده است. همچنین تعداد نمونه های خون بند ناف ذخیره شده در شرکت فناوری بنیاخته های رویان نیز در این شماره از مجله فناوری مهر منتشر شده است.

این شماره از مجله فناوری مهر در بخش خودرو از ورود خودروهای الکتریکی با پنل خورشیدی به بازار خبر می دهد. تولید اولین خودروی برقی ویژه مناطق صعب العبور از دیگر اخبار مهمی است که در این بخش  به آن پرداخته شده است.در این بخش اخبار جذابی مانند کم صداترین خودروی جهان، خودروی ساخته شده از چغندر قند و خودروی الکتریکی کلاسیک به چشم می خورد.

این شماره در بخش هوا و فضا از پرتاب ماهواره بر سیمرغ به فضا و ماهواره های «پیام» و «ظفر» خبر داده است.

پرتاب ۱۰ ماهواره مخابراتی با فالکون ۹ به فضا و ارسال کوچکترین فضا پیمای جهان به مدار زمین از دیگر موضوعاتی است که در این بخش به آن اشاره شده است. همچنین احتمال وجود حیات در یکی از ماه های زحل نیز از موضوعاتی است که در این شماره از مجله فناوری مهر به آن اشاره شده است.

شماره چهاردهم مجله فناوری مهر در۵۳ صفحه در قالب فایل PDF از اینجا قابل دریافت است.






منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار