کد خبر: ۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 15
بر اساس گزارشی که امروز ZDNet منتشر کرده است، مایکروسافت اولین قدم را برای نصب و اجرای نرم افزارهای iOS بر روی ویندوز تحت عنوان پروژه «آیلند وود» - Islandwood – برداشته است.

بر اساس گزارشی که امروز
ZDNet منتشر کرده است، مایکروسافت اولین قدم را برای نصب و اجرای نرم افزارهای iOS بر روی ویندوز تحت عنوان پروژه «آیلند وود» - Islandwood – برداشته است.

این پروژه خود بخشی از پروژه اصلی یعنی Bridge Project است که از سوی مایکروسافت و برای مهمان کردن اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلف از پلتفرم های گوناگون – نظیر iOS، اندروید و همچنین اپلیکیشن های وب – بر روی ویندوز، تعریف شده است.

پل مایکروسافت برای اندروید، با نام «آستوریا» - Astoria – چندی پیش به دلایل ن معلوم معلق ماند اما بخش iOS بنا به گزارشات مختلف درحال اجرا و عملیاتی شدن است. گفته میشود که طی هفته های پیش رو مایکروسافت ابزار نهایی برای این منظور را معرفی و منتشر خواهد کرد.

این پروژه بر اساس تجزیه و تحلیل نرم افزارهای iOS و قابلیت سازگاری و اجرای آنها بر روی پلتفرم ویندوز است. بعد از این مرحله طراحان و توسعه دهندگان مایکروسافت اقدام به بهینه سازی این نرم افزارها برای اجرا بر روی ویندوز خواهند کرد، که این موضوع زمان لازم برای آوردن اپلیکیشن های iOS به ویندوز را کوتاه تر خواهد کرد.

این امر از آن روی است که در حال حاضر هم ویندوز و هم ویندوز موبایل از فقر اپلیکیشن رنج میبرند و بسیاری از نرم افزارهای محبوب فعلی هنوز نسخه های سازگار با ویندوز را ندارند. در نتیجه مایکروسافت تلاش زیادی دارد تا این شکاف و فقر نرم افزاری را از بین ببرد و پروژه های اخیر بخشی از این تلاش را شامل میشود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار