تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 21
شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد: آیا این امکان وجود دارد که فرد ناشناسی به اکانت تلگرام شما وصل شود و بدون اینکه از این مسئله مطلع شوید، پیام‌هایتان را مطالعه کند؟ اگرچه نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که این مسئله امکانپذیر نیست، اما شما با استفاده از یک ترفند ساده می‌توانید از بروز این مسئله جلوگیری کنید! با سایت شبکه همراه باشید.

به گزارش آی تابناک : تلگرام این روزها به بخشی از زندگی ما تبدیل شده است! تقریبا همه ایرانی‌ها اکانت تلگرام دارند و از آن برای رد و بدل پیام‌های مختلف در زمینه‌های متنوع استفاده می‌کنند. پیام‌هایی که در تلگرام رد و بدل می‌شوند، می‌توانند موضوعات مختلف شخصی، کاری و غیره را در بر بگیرند، پس امنیت این پیام‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اما آیا این امکان وجود دارد که فرد ناشناسی به اکانت تلگرام شما وصل شود و بدون اینکه از این مسئله مطلع شوید، پیام‌هایتان را مطالعه کند؟

با وجود تمام تدابیر امنیتی که تلگرام ترتیب داده و بسترهای امنی که ارائه کرده است، نمی‌توانیم به صورت قطع مدعی شویم که هیچ‌وقت و تحت هیچ شرایطی امکان سوء استفاده از اکانت کاربران وجود ندارد! چرا که هرچقدر هک یک اپلیکیشن از ضریب امنیت بالایی برخوردار باشد، باز هم سهل‌انگاری‌های کاربران می‌تواند منجر به بروز مشکلات امنیتی شود. ما در این مقاله از دلایلی که ممکن است برای شما ایجاد خطر کنند و منجر به دسترسی احتمالی افراد ناشناس به اکانت تلگرام شما شوند صرف نظر می‌کنیم و فقط به دنبال راه چاره هستیم.

چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که هیچ فرد دیگری به غیر از خودمان به اکانت تلگراممان وصل نیست؟ خوشبختانه تلگرام برای این مسئله راه حلی را ارائه کرده است. به موجب این راه حل کاربران می‌توانند به طور دقیق مشاهده کنند که چه دستگاه‌هایی در چه تاریخ‌هایی به اکانت تلگرام آن‌ها وصل شده‌اند. به این صورت می‌توانید هر زمان که لازم بود دسترسی‌های مشکوک به اکانت خود را قطع کنید! در ادامه این مقاله به آموزش نحوه انجام این کار می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

آیا فرد دیگری هم به اکانت تلگرام شما وصل است؟

برای بررسی اینکه اکانت تلگرام شما در چه دستگاه‌هایی فعال است، کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا برنامه تلگرام را اجرا کنید و وارد اکانتی شوید که قصد دارید دستگاه‌های متصل به آن را بررسی کنید.
  • حالا وارد بخش Settings شوید و گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Active Sessions را انتخاب کنید.

مشاهده خواهید کرد که مثل عکس بالا و سمت راست، لیستی از دستگاه‌هایی نمایش داده می‌شود که اکانت تلگرام شما در آن‌ها فعال بوده است. اگر در این لیست دستگاه مشکوکی را دیدید که خودتان از آن استفاده نکرده‌اید، سریعا آن را لمس و سپس گزینه OK را از پنجره پاپ‌آپ نمایش داده شده انتخاب کنید تا دسترسی آن دستگاه به اکانت تلگرام شما متوقف شود. توصیه می‌کنیم که بعد از انجام این کار سریعا قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Step Verification) را هم برای اکانت تلگرام خود فعال کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش Privacy and Settings در منوی تنظیمات تلگرام باز گردید.
  • گزینه Two-Step Verification را انتخاب کنید.

  • گزینه Add Additional Password را انتخاب نمایید.
  • رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید.
  • بار دیگر این رمز عبور را وارد کنید.

  • حالا باید یک "راهنما" را برای به خاطر آوردن رمز عبور دوم خود وارد کنید. انجام این مرحله اختیاری است.
  • سپس یک ایمیل ریکاوری را وارد کنید. دقت کنید که این ایمیل باید حتما ایمیل در دسترسی باشد تا در شرایط نیاز از طریق آن قادر به بازیابی پسورد خود باشید.
  • در پنجره پاپ‌آپ نمایان شده، گزینه OK را انتخاب کنید.
  • حالا باید وارد ایمیل خود شوید و بر روی لینکی که تلگرام برایتان ارسال کرده است کلیک کنید تا قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اکانت تلگرام شما فعال شود.

با فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای تلگرام تقریبا دیگر شانس دستیابی افراد ناشناس به اکانت تلگرام شما به صفر می‌رسد. پس سعی کنید که با فعال‌سازی این قابلیت به طور کامل از اطلاعات خود محافظت نمایید.

کلام آخر

پس با نحوه بررسی دستگاه‌های متصل به اکانت تلگرام و فعال‌سازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای تلگرام آشنا شدید. توجه به این دو موضوع می‌تواند تضمینی مبنی بر امن بودن اطلاعات شما و عدم دسترسی افراد ناشناس به اکانت تلگرام شما باشد. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده باشید. 






منبع : ساعت 24 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار