کد خبر: ۱۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 21
ون برقی I.D. Buzz که پیش از این مدل مفهومی آن را دیده بودیم، در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : چندی پیش مدیران فولکس‌واگن از تولید ون برقی I.D. Buzz خبر دادند؛ اما از عرضه‌ی این محصول در آمریکا خبری داده نشد. حالا مدیران بزرگ‌ترین خودروساز آلمان، فروش I.D. Buzz در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا را تأیید کردند. البته متقاضیان این ون، باید بیش از چهار سال دیگر منتظر بمانند.

I.D. Buzz

در حقیقت با تاریخ عرضه در سال ۲۰۲۲، متقاضیان چینی و اروپایی هم باید منتظر باشند. مدل مفهومی I.D. Buzz پیشرانه ۴ سیلندر خطی مینی‌بوس‌ها را کنار گذاشت، ابعاد جمع و جورتری پیدا کرد و محفظه زیرین خود را به باتری‌های مدرن لیتیوم اختصاص داد تا اولین بار در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی شود.

مدیران فولکس واگن قول داده‌اند با یک‌بار شارژ مسافتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر را بتوان با این ون برقی ۳۶۹ اسب بخاری طی کرد. همچنین آن‌ها از عرضه نسخه‌هایی با قابلیت‌های خودران، ظرفیت بیشتر برای سرنشین و فضای بار برای این ون برقی خبر داده‌اند. ابعاد کوچک این ون، در دیگر خودروهای برقی فولکس واگن مانند هاچ‌بک I.D که زودتر از این ون برقی عرضه خواهد شد نیز رعایت می‌شود و البته در این ون، شاهد سطح ۳ فناوری خودرو خودران خواهیم بود. احتمالاْ طول خودرو کمی از مدل مفهومی آن کوتاه‌تر خواهد بود؛ دوربین‌های بغل در مدل مفهومی، جای خود را با آینه‌های بغل عوض می‌کنند و چرخ‌های امروزی زیر این خودرو خواهیم دید.


اگرچه ترکیب ظاهر مینی‌بوس‌های قدیمی با یک ون آینده‌نگر، جالب است؛ اما به نظر می‌رسد فولکس واگن با  اعلام زمان عرضه این ون در این برهه زمانی، اهداف بزرگ‌تری دنبال می‌کند.در نمای داخلی، هنوز هم می‌توان طرح‌های باقی‌مانده از مدل مفهومی را دید؛ صندلی‌های جلو قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای دارند و کنسول وسط حالت کشویی خواهد داشت که می‌توان تا قسمت سرنشینان عقب، آن را جابه‌جا کرد. این موارد قابلیت خودران این خودرو را تأیید می‌کنند.

I.D. Buzz

فولکس واگن در جشن همایش مونته‌ری کالیفرنیا، با این ون برقی در زمین گلف مانور زیادی داد و توجه بسیاری به خود جلب کرد. به نظر می‌رسد فولکس واگن با این سری نمایش‌ها، قصد دارد از برنامه‌های کلی خود برای عرضه چندین خودروی برقی در آینده پرده‌برداری کند و سپس این ون را به تولید انبوه برساند.

مدیران فولکس واگن، دلیل این تأخیر را تصمیم‌گیری برای ساخت I.D. Buzz اعلام کرده‌اند. به نظر می‌رسد شروع برنامه‌های ساخت خودروهای برقی فولکس با یک ون جذاب، در مقایسه با هاچ‌بک‌ I.D که پیش از این معرفی شده بود، بهتر باشد.





منبع : MOTOR 1 , CARANDDRIVER 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار