کد خبر: ۱۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 21
همانطور که احتمالا در جریان هستید چندی قبل تروریستی تجمع کنندگان در منطقه Charlottesville آمریکا را که برای نکوهش تبعیض نژادی گرد هم آمده بودند با خودروی خود زیر گرفت و منجر به کشته شدن یک نفر از آنها شد. به دنبال این اتفاق مردم انتظار داشتند که ترامپ بلافاصله اینگونه رفتارها و البته حادثه تروریستی اخیر را محکوم کند که البته وی در این مساله کمی درنگ کرد.
به گزارش آی تابناک : درنگ ترامپ در ادامه اعتراضات گسترده اهالی سیاست و حتی رهبران و مدیران شرکت های مطرح حوزه تکنولوژی را به دنبال داشت تا جایی که برایان کرانیچ مدیرعامل اینتل نیز با انتشار توییتی خروج خود از شورای تولیدکنندگان کاخ سفید را اعلام کرد.

حالا ظاهرا هیئت مشاوران کمیته اقتصاد دیجیتالی که توسط وزارت بازرگانی آمریکا تشکیل شده نیز به این حوادث و البته سکوت ترامپ در برابرشان واکنش نشان داده. فهرست شرکت هایی که پیشتر در این کمیته عضویت داشتند نام های بزرگی نظیر مایکروسافت، موزیلا، موسسه مهندسان برق و الکترونیک، بانک سیلیکون ولی و بسیاری دیگر را شامل می شد که حالا ظاهرا غول نرم افزاری دنیا تصمیم به خروج از آن گرفته است.

در همین راستا شرکت مذکور اعلام کرده که برد اشمیت رئیس هیئت مدیره این شرکت و همچنین مقام ارشد واحد حقوقی آن دیگر در گروه مذکور عضویت ندارد. به دنبال انتشار این بیانیه Zoe Baird از اعضای هیئت مذکور به ارائه اطلاعات و جزئیاتی در رابطه با خروج بزرگان فناوری از آن پرداخت:

این وظیفه اخلاقی رهبران ماست که با احترام به تنوع جنسیتی و نژادی که البته منجر به شکل گیری فرصت های تازه و احترام به آزادی می شود آمریکا را متحد نگه دارند. برای آنکه این ارزش ها همچنان مورد احترام باشند نباید با زبان ابهام آمیز رفتارهایی نظیر تعصب، خشونت و نژادپرستی را مورد نکوهش قرار داد.

خانم میچل بیکر رئیس هیئت مدیره موزیلا که به صورت مشارکتی ریاست هیئت مشاوران کمیته اقتصاد دیجیتالی را همراه با Zoe Baird بر عهده دارد پیشتر در این باره گفته است:

این مسئولیت رهبران است که وارد عمل شوند و تک تک آمریکایی ها را بالا ببرند. رهبران ما باید بدون هرگونه ابهامی تعصب، نژادپرستی، جنسیت گرایی، تنفر و خشونت را نکوهش نمایند.

هیئت مشاوران اقتصادی سومین شورایی است که ظرف هفته های اخیر (به دنبال استعفای برایان کرانیچ مدیرعامل اینتل و دیگر بزرگان از شورای تولید آمریکا) با بحران خروج یک به یک اعضا و انحلال احتمالی روبرو می شود.






منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار