کد خبر: ۱۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 21
گوگل اخیرا از فناوری هوشمند جدید خود رونمایی کرده که در ظرف تنها چند ثانیه به صورت خودکار واترمارک تصاویر را حذف می‌کند.
به گزارش آی تابناک : معمولا یکی از راه‌های جلوگیری از به سرقت رفتن تصاویر، قرار دادن متن و یا لوگوی صاحب عکس به صورت کم رنگ بر روی تصاویر است که اصطلاحا به آن‌ها واترمارک (Watermark) می‌گویند؛ حذف واترمارک‌ها از تصاویر در اغلب موارد زمان‌بر و نیاز به دانش نرم‌افزارهای گرافیکی مختلف نظیر فتوشاپ دارد، استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش تصاویر هم در صورت پیچیده نبودن واترمارک‌ها میتوانند مورد استفاده قرار گیرند.
فناوری جدید گوگل برای حذف واترمارک عکس‌ها

به تازگی و بر اساس گزارش منتشر شده در گوگل، محققان این شرکت با استفااده از یک الگوریتم توانسته‌اند واترمارک تصاویر را بدون آسیب زدن به بافت اصلی آن‌ها از روی تصاویر حذف کنند.

پس کاری که قبلا زمان‌بر و دشوار بود با استفاده از این قابلیت به کاری ساده تبدیل خواهد شد.

فناوری جدید گوگل برای حذف واترمارک عکس‌ها

در ویدیوی منتشر شده که می‌توانید در پایان این مطلب آن را مشاهده کنید، گوگل با بررسی تعداد زیادی از تصاویر و انجام محاسبات ریاضی واترمارک آن عکس را بدون آسیب زدن به تصویر اصلی و تنها ظرف مدت چند ثانیه حذف می‌کند.

همانطور که در تصاویر زیر نیز مشاهده می‌کنید نتایج کسب شده توسط این الگوریتم قابل قبول بوده و می‌تواند تهدیدی جدی برای قوانین کپی‌رایت در زمینه عکاسی باشد.

منبع : پانوشت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار