کد خبر: ۱۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 20
فروش دستگاه های الکترونیکی قدیمی در حراجی ها معمول بوده که در برخی موارد نیز مبالغ هنگفتی را نصیب صاحبان خود می کنند.
به گزارش آی تابناک : در این میان مسلماً دستگاه هایی که تاریخچه خاصی داشته و لوازم جانبی آنها کامل تر باشد، با قیمت های بالاتری به فروش می روند.

یکی دیگر از معدود کامیپوترهای Apple I به حراج گذاشته می شود

تنها 175 عدد کامپیوتر Apple I تولید شده است
یکی از این دستگاه ها کامپیوتر «Apple I» است که نخستین رایانه تولید شده توسط کمپانی مشهور آمریکایی بوده و در سال 1976 توسط «استیو وزنیاک» ساخته شده است. از مدل مورد بحث (که بر اساس اطلاعات موجود تعداد انگشت شماری از آن هنوز به صورت سالم وجود دارد) تنها 175 عدد تولید شده که همین امر موجب افزایش ارزش نمونه های موجود می شود.

حال یک نسخه از کامپیوتر مذکور برای فروش در حراجی آنلاین «Charitybuzz» (در ماه سپتامبر) قرار گرفته که نخستین بار از سوی بنیان گذاران اپل به آقای «آدام اسکولسکای» هدیه شده، و سپس در سال 1994 با قیمت 3500 دلار توسط یک استاد دانشگاه به نام «دیوید لارسن» در ویرجینیا خریداری شده است.

رایانه ای که در تصویر مشاهده می کنید شامل نامه اسکولسکای به لارسن، بروشور تبلیغاتی کامپیوترهای اپل 1 و اپل 2، و نخستین شماره مجله «Silicon Gulch Gazette» در سال 1977 بوده، و نسخه ای از یک نقاشی از «ران وین» (هم-بنیان گذار کمتر شناخته شده اپل) را به همراه دارد.

همچنین یکی از موارد کمیابی که ارزش کامپیوتر مورد بحث را دو چندان می کند، وجود رابط کاربری کاست است که در آن زمان، برای ذخیره سازی اطلاعات روی نوارهای کاست مورد استفاده قرار می گرفت و بسیاری از صاحبان اپل 1 نیز هیچگاه آن را خریداری نکرده بودند.

در نهایت نسخه ای از آگهی تبلیغاتی کامپیوتر خیالی «Zaltair» نیز همراه با دستگاه عرضه می شود که در سال 1977 توسط وزنیاک و اسکولسکای به شوخی طراحی شده و رایانه ای را با مشخصات به روز (برای آن زمان) و قیمتی نازل تبلیغ می کند.

گفتنی است رایانه مورد بحث که به «Schoolsky Apple-I» مشهور شده، از نظر فنی هنوز سالم بوده اما مانند بسیاری از رایانه های اولیه، نیازمند کیبورد و منبع برق جداگانه خواهد بود.





منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار