تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 19
به‌تازگی بد افزار جدیدی به اسم SonicSpy گوشی‌های اندرویدی را آلوده کرده است. در حال حاضر هزاران اپلیکیشن مختلف حاوی این بد افزار هستند که کاربران با نصب آن‌ها، گوشی خودشان را آلوده می‌کنند.
به گزارش آی تابناک : گفته شده این بد افزار روی نسخه‌های شخصی‌سازی شده و تقلبی تلگرام هم وجود دارد. موضوع جالب اینجاست که برخی از این اپلیکیشن‌ها روی فروشگاه گوگل پلی قرار دارند. جایی که مثلا باید خیال کاربران از نصب برنامه‌ها راحت باشد.

براساس اطلاعات منتشر شده این بد افزار خودش را به عنوان یک برنامه پیام‌رسان جا می‌زند و به شکل خاص روی نسخه‌های شخصی‌سازی شده پیام‌رسان تلگرام قرار گرفته است. حتی گفته شده این بد افزار روی برنامه‌ّهای پیام‌رسان دیگری به اسم Troy Chat، Hulk Messanger هم دیده شده است. در واقع این بد افزار به شکل جداگانه روی گوشی نصب می‌شود، اما هیچ آیکونی ندارد که بتوان آن را شناسایی کرد.

این بد افزار می‌تواند کنترل کامل گوشی شما را به دست بگیرد. می‌تواند به دوربین و میکروفن گوشی دسترسی پیدا کند و حتی می‌تواند تماس تلفنی برقرار کند و یا پیام‌کوتاه بفرستد. گفته شده بد افزار SonicSpy توانایی ذخیره کردن لیست مخاطب‌ها، لیست تماس‌ها و رمز شبکه‌های وای-فای را دارد.

اطلاعات منتشر شده به این موضوع اشاره می‌کنند که اطلاعاتی که این بد افزار به دست می‌آورد به سرورهایی در کشور عراق منتقل خواهد شد.





منبع : دیجی کالا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار