کد خبر: ۱۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 19
یک شرکت خودرو حق امتیاز اختراعی برای خودروهای خودران ثبت کرده که در آن سیستم فرمان و پدال ها به طور کامل جا به جا می شوند.
به گزارش آی تابناک : به نظر می رسد ایده شرکت فورد از خودروهای خودران شامل وسیله نقلیه ای است که می تواند بدون هیچ گونه دستگاه کنترل معمولی حرکت کند  و از سوی دیگر خیلی سریع به یک خودروی کلاسیک تبدیل می شود.
 
 این شرکت حق امتیاز اختراعی مربوط به سیستم فرمان و پدال هایی متحرک را ثبت کرده است. این سیستم به راننده اجازه می دهد کل این تجهیزات را به طور کامل حرکت دهد.

همچنین این حق امتیاز به چند نگرانی فنی امنیت خودرو هنگام حذف فرمان اشاره نیز اشاره می کند. به عنوان مثال حذف فرمان به معنای نبود ایربگ های محافظ راننده است.

به همین دلیل ایربگ ها در این حالت فرمان و داشبورد خودرو نصب می شود و حسگرهای مختلف نیز به کار گرفته می شوند تا مشخص شود وسیله نقلیه باید از کدام ایربگ استفاده کند.

البته هنوز مشخص نیست بخش های متحرک در جایی از خودرو ذخیره می شوند یا خیر.

امتیاز این اختراع در ۱۰ آگوست ثبت شده است. در توضیحات آن آمده است: فقدان سیستم فرمان کنترل خودرو برای راننده را مشکل تر می کند. ناتوانی در کنترل دستی فرمان خودرو سبب می شود راننده را در برابر ریسک بیشتری قرار دهد.
این اختراع در حالی ثبت شده که هنوز قوانین مربوط به خودروهای خودران وجود ندارد.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار