کد خبر: ۱۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 19
اگر شما هم به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارید و می‌خواهید این بازی‌ها تا حد امکان واقعی باشد، بی شک به دنبال استفاده از واقعیت مجازی یا اینکه واقعیت افزوده بوده‌اید.
به گزارش آی تابناک : هرچند این تکنولوژی‌ها لذت زیادی برای گیمرها ایجاد می‌کنند و صحنه‌هایی بسیار واقعی خلق می‌شوند ولی گاه حمل هدست واقعیت مجازی و همچنین سیم‌هایی که دست و پاگیر هستند، حسابی کاربر را خسته می‌کند و بسیاری عطای این بازی‌ها را به لقایش می‌بخشند.

 از سوی دیگر، بسیاری از گیمرها علاقه دارند که به صورت گروهی بازی کنند و بازی تک نفره چندان به مذاق‌شان خوش نمی‌آید ولی دردسرهای هدست‌ها مانع لذت آنها می‌شود. اینجاست که یک شرکت استرالیایی، نخستین میز هولوگرام خود را برای استفاده کاربران طراحی کرده است تا گیمرها براحتی بتوانند در اطراف آن بایستند و با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی، بازی کنند بدون اینکه مجبور به استفاده از هدست‌ها باشند.

این میز مجهز به سنسورهایی است که حرکت چشم کاربر را کاملاً ردیابی می‌کند و گیمر هم با عینک سبک و کوچکی که دارای سنسورهایی ویژه است و به چشم خود می‌زند، عملاً همه چیز را به صورت زنده و 8 بعدی می‌بیند.

در واقع وقتی گیمر این عینک را به چشم دارد، 8 برابر وقتی که بدون عینک است، تصویر دریافت می‌کند. همچنین گیمرها براحتی می‌توانند در اطراف میز جابه‌جا شوند و البته زاویه نگاه‌شان هم عوض شود گویی به عنوان مثال در عالم واقعیت در حال رانندگی هستند، در پارک ژوراسیک قدم می‌زنند یا اینکه در یک میدان نبرد و در تیررس تانک‌های دشمن هستند. در حال حاضر سازندگان این میز هولوگرام اعلام آمادگی کرده‌اند تا نمونه کوچک میز را در سال 2018 با بهای 47 هزار دلار راهی بازار کنند ولی ساخت نمونه‌های بزرگ‌تر  زمان بیشتری می‌خواهد.

منبع: روزنامه ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار