کد خبر: ۱۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 19
اگر علاقمند به اخبار مربوط به تکنولوژی های صنعت اتومبیل و خودروسازی باشید بدون شک با اصطلاحاتی مانند توربو شارژ و سوپرشارژ آشنا هستید. این قطعات مکانیکی را می توان به ساده ترین بیان افزونه هایی برای پیشرانه اتومبیل ها نامید که بدون افزایش حجم، در مواقع نیاز قدرت آنها را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهند. در حال حاضر برخی از خودروها در جهان دارای سوپر شارژر، برخی دارای توربو شارژر، بعضی از آنها دارای دو سوپر شارژر یا توربو شارژر و تعدادی هم دارای یک سوپر شارژر و یک توربو شارژر هستند. اما جهان اتومبیل همواره در حال حرکت به سمت کاهش مصرف خودروها و در عین حال افزایش توانایی های آنهاست.
به گزارش آی تابناک : کمپانی ژاپنی مزدا روز گذشته پتنتی را منتشر کرد که نشان می دهد این شرکت در حال کار بر روی ساخت پیشرانه ای با 3 شارژر همزمان است. در تصاویر منتشر شده از این پتنت که ظاهرا هفته گذشته به ثبت رسیده اند شاهد پیشرانه ای هستیم که دارای دو توربوشارژر و یک سوپرشارژر الکتریکی به صورت همزمان است. در توضیحات آمده است که سوپرشارژر الکتریکی فشار لازم را برای از بین بردن تاخیر زمانی توربوها ایجاد می کند و سپس توربوشارژرها وارد عمل شده و قدرت نهایی خودرو را افزایش می دهند. نکته جالبی که درباره این موتور به چشم می خورد، طراحی آن برای قرار گرفتن در یک خودروی چرخ عقب متحرک است. در حال حاضر تنها خودروی مزدا در این کلاس مدل میاتا است که استفاده از چنین موتوری بر روی آن کمی عجیب به نظر می رسد. در نتیجه شاید همان طور که وب سایت Motor Trend هم به آن اشاره کرده می بایست منتظر رونمایی از نسل جدید خودروهای RX-8 این شرکت باشیم.

البته همیشه باید این نکته را نیز در نظر داشت که ممکن است پتنت ها هیچگاه وارد مقیاس صنعتی نشده و به صورت تولید انبوه وارد بازار نشوند. چند سال قبل نیز کمپانی سوئی ولوو پتنت مشابهی برای یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به 2 توربوشارژر و یک سوپرشارژر الکتریکی به ثبت رسانده بود که توانایی تولید 450 اسب بخار نیرو را داشت اما با وجود ساخته شدن مدل های اولیه، هنوز خبری از تولید انبوه آن برای استفاده در یکی از ماشین های ولوو منتشر نشده.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار